شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 354758
۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
آیت الله ممدوحی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ادای نمازهای یومیه و سایر نمازها موجب رقت قلب و همچنین دوری از هرگونه گناه و خواسته های دنیوی می گردد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از کرمانشاه، آیت‌الله حسن ممدوحی ، نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری در جلسه درس اخلاق خود که در محل شهرداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت : همیشه درهای توبه باز است و در هر حالی می توان به سمت خداوند متعال رجعت نمود ؛ برپایی نمازهای یومیه و سایر نمازهای مستحبی موجب تقرب به درگاه خداوند شده و قلب انسان پاک می گردد و از هر گونه خطا و خواسته های نیوی بری می جوید.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه نباید گول ظواهر دنیا را خورد و به زیورهای هزاران رنگ آن دل بست عنوان کرد : خاستگاه اصلی انسان در آخرت  است لذا نباید به دنیا دل بست زیرا به آن اعتباری نیست و بسیار زود گذر و فانی است.

آیت الله ممدوحی افزود: نباید در جهان مادی به فکر ثروت و مال اندوزی باشیم زیرا این دنیا جایگاه ابدی ما نبوده و محل آرامش انسان نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد : ما همواره باید آمادگی پذیرش مرگ و تسلیم شدن در مقابل خواسته خداوند برای انتقال به جهان آخرت را داشته باشیم  و هیچ کس را از این امر گریزی نیست پس تلاش تماییم با دست پر در محضر خداوند متعال حاضر شویم.

آیت الله ممدوحی، تلاش و حرکت برای رفع گرفتاری و مشکلات مومنین را مهم دانست و گفت : کمک به مسلمانان و مومنین و برپایی تماز و انجام فرائض دینی و همچنین رعایت اخلاق الهی و اسلامی موجب خشنودی  حضرت ولی عصر (عج) از اعمال ما و در نهایت رضایت خداوند را در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد : دعای بی عمل نتیجه نخواهد داد و بر خلاف سنت الهی است زیرا هر کاری دارای چارچوب و قاعده ای است و فقط در راستای حرکت در مسیر الهی می توان نتیجه کافی و لازم را گرفت و همیشه در مسائل دینی و مذهبی همواره مشوق هم باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha