پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ناصری یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: با توجه به این که مکتب اهل بیت(ع) با پرچمداری ایران در حال نفوذ در منطقه و جهان است، لذا دشمنان با توطئه های مختلف تلاش می کنند تا جلوی نفوذ اسلام واقعی را بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون بسیجی استان یزد، در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه استان، اظهار داشت: ان شاء الله در ماه مبارک رمضان به گونه ای عمل کرده باشیم که با رشد و ارتقای معنوی به خداوند نزدیک تر شده باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: با توجه به این که ما طلبه ها می بایست ارشادگر جامعه و جاده صاف کن مسیر به سوی خداوند باشیم، باید با بهره گیری از فیوضات این ماه مبارک، در ادامه به گونه ای عمل کنیم که منشاء خیر برای مردم باشیم نه این که با رفتار خود باعث ایجاد خسارت در خود  و دیگران شویم، زیرا در جامعه ما الگویی برای مردم محسوب می شویم و اگر خود اشتباه  کنیم باعث ایجاد اشتباه دیگران نیز خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه امامان با وجود محدودیت ها چه در زندان و چه در تبعید و.. هیچ گاه مبارزه با ظلم را از یاد نمی بردند، خاطرنشان کرد: عزت و عظمت ائمه(ع) و موفقیت آن ها در امور، نتیجه اتصالشان به خداوند متعال بود و وظیفه ما است با تمام دشمنی ها و محدودیت هایی که غرب علیه ما به وجود آورده، با حفظ عزت مکتب و دین خود را حفظ کنیم.

آیت الله ناصری خطاب به طلاب تصریح کرد: وظیفه رشد فرهنگ جامعه و جلوگیری از گرایش افراد به شبکه های ماهواره ای بر عهده ما طلاب است، اما برای این کار ابتدا باید خود را مسلح کنیم.

 *مثلث شوم توطئه علیه ایران

نماینده ولی فقیه در یزد با اشاره به برجام یا همان برنامه اقدام مشترک که به امضای ایران و 1+5 رسیده، درخصوص یک مثلث توطئه که علیه ایران در حال شکل گیری بود، گفت: منتظر می نشینیم که نتیجه این برجام و نظر مقام معظم رهبری چه خواهد بود، اما باید دانست که استکبار جهانی قصد قیام علیه جمهوری اسلامی ایران را در سر داشت.

*اتحاد کشورهای مرتجع منطقه

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: یک ضلع این مثلث وهابیون و تکفیری هایی هستند که نمی توانند حاکمیت آموزه های اهل بیت(ع) را در دیگر کشورهای منطقه ببینید و در صدد ایجاد اتحاد علیه ایران هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مکتب اهل بیت(ع) با پرچمداری ایران در حال نفوذ در بین کشورهای منطقه است، عربستان میلیاردها دلار خرج می کند تا جلوی نفوذ اسلام واقعی در منطقه را بگیرد که به شکر خداوند تاکنون موفق نبوده، زیرا نفوذ قدرت معنوی همیشه بیشتر از دیگر قدرت ها است.

*هدف دشمن نابودی مسلمانان به دست خودشان است

امام جمعه یزد افزود: بعد از این که کشورهای استعمارگر برای نفوذ خود دردیگر کشورهای منطقه استعمار نو را به راه انداختند، اکنون در کنار استعمار نو حرکت های نیابتی را به کمک متحدان منطقه ای خود مثل عربستان، قطر، ترکیه به راه انداخته تا مسلمانان را از داخل به جان هم بیاندازد و علیه ایران اقدام نمایند.

 اتحاد استکبار جهانی؛ ضلع دوم توطئه علیه ایران

وی، ضلع دوم توطئه علیه ایران را اتحاد استکبار جهانی علیه ایران دانست و گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی با توجه به اینکه شاهد نفوذ منطق اسلام در دیگر کشورها هستند، با همراهی تکفیری ها و وهابیون مرتجع منطقه دست در دست یکدیگر درصدد نابودی ما هستند.

*ائتلاف داعشی علیه ایران

وی با اشاره به اینکه ائتلاف داعشی در واقع ائتلاف علیه ایران بوده است، تصریح کرد: هدف دشمن این است که در کنار تحریک کشورهای عرب منطقه علیه ایران، درصدد است با جنایات داعش، موج اسلام هراسی را در جهان ترویج دهند، چون می دانند اگر ایران قدرتمند شود، اسرائیل را نابود خواهد کرد و حکومت های مرتجع منطقه سقوط خواهند کرد، لذا یک ائتلاف بین المللی علیه ایران ایجاد کردند.

 *استفاده از بقایای فتنه 88 

امام جمعه یزد، سومین ضلع مثلث توطئه علیه ایران را فریب افراد در داخل کشور دانست و عنوان کرد: چشم دشمن در این برهه به داخل کشور است تا با کمک افراد غرب زده که در فتنه 88 هم از آنها علیه نظام استفاده کرد، دوباره آن ها را فریب دهد تا سبب دوددستگی و پراکندگی مردم شوند.

* استکبار به دنبال بهانه برای قیام علیه ایران

آیت الله ناصری اضافه کرد: استکبار جهانی امروز به دنبال سوژه ای می گردد تا علیه ایران قیام کند و ما باید با تدبیر، ابزار هایی را به کار گیریم تا نگذاریم ائتلاف بیرونی علیه ما شکل گیرید.

 *5 راهکار مقابله با مثلث شوم / دیپلماسی قوی اولین راهکار

وی در پاسخ به این سئوال که باید در برابر مثلث شوم سه ضلعی که علیه ایران چه باید انجام دهیم؟ گفت: اولین و مهمترین اقدام ما از بین بردن دروغ هایی است که علیه ایران شکل گرفته است که اولین راهکار این مقابله داشتن سیاست خارجی قوی است تا با صحبت با دیگر کشورها این نقشه که هدفشان ایران هراسی است را نقش بر آب کنیم.

*وحدت

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد، دومین راهکار مقابله با این مثلث شوم را تلاش برای ایجاد وحدت در جامعه دانست و تصریح کرد: نگذاریم دشمن جامعه ما را دوقطبی کند و نیروهای خود را وسط جمعیت ما پیاده شود.

*آگاه سازی مردم

نماینده ولی فقیه در یزد، سومین راهکار را آگاه سازی مردم دانست و ادامه داد: باید همه مردم را از توطئه دشمن آگاه کنیم و با مردم صحبت کنیم.

*حرکت در مسیر رهبری

آیت الله ناصری در خصوص چهارمین راهکار مقابله با این مثلث شوم، گفت: باید از نعمت ولایت و دلسوزی ایشان برای مردم و جامعه را تبیین کنیم و به مردم بفهمانیم که در حوادث مختلف به جای اینکه خط دهی خود را از بوق و کرناها و تبلیغات بگیرند، مقام معظم رهبری را الگو قرار دهند.

*برای خنثی سازی توطئه ها برنامه داشته باشیم

نماینده ولی فقیه در استان یزد در خصوص پنجمین راهکار مقابله با این مثلث شوم خطاب به روحانیون، خاطرنشان کرد: باید برای خنثی سازی توطئه های داخلی راهکار داشته باشیم و با افراد مختلف به یک شکل صحبت نکنیم برای مثال با افرادی که در جامعه صاحب ایدئولوژی هستند و یا کسانی که فریب خورده اند،به گونه ای متفاوت حرف بزنیم و با صحبت، آن ها را متوجه اشتباهشان کنیم، زیرا امام حسین(ع) نیز قبل از اینکه وارد میدان کارزار و جنگ شود، چند بار با سپاه دشمن صحبت کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha