جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمیدرضا شیخ الاسلام آموزش و پرورش قم

حوزه/ مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان قم گفت: امروز ارتباط بسیار خوبی با ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش و مدیر حوزه های علمیه کشور داریم که خوشبختانه ثمرات بسیار مفیدی هم داشته و نگاه کلان آموزشی آیت الله حسینی بوشهری،راهبردی در این زمینه است.

حمیدرضا شیخ الاسلام، مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان قم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ، با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در تعالیم اسلامی گفت: تعلیم و تربیت از ارکان اساسی دین اسلام است و امروز ما به دنبال تقویت بنیه عقیدتی و مذهبی دانش آموزان هستیم.

وی با بیان این که ما به دنبال این هستیم که نگاه اعتقادی در درون دانش آموزان شکل بگیرد و قطعا این امر نیازمند کارشناسان خاص خود است، افزود:  خوشبختانه امروز ظرفیت  بسیار بزرگی در قم در زمینه دینی  و حوزه های علمیه وجود دارد و تعامل بسیار خوبی بین آموزش و پرورش و حوزه ها ی علمیه و  افراد صاحب نظر این عرصه برقرار است.

شیخ الاسلام، با تاکید براینکه تاکنون در این زمینه  تفاهم نامه های بسیار خوبی منعقد شده است، بیان داشت:  در تلاشیم تا در زمینه تربیت اعتقادی دانش آموزان به صورت بسیار تخصصی و با حضور افراد توانمند این عرصه وارد شده  و این امر مهم را به خوبی انجام دهیم .

وی با تاکید براین که  ریشه آموزش ما در مسائل اعتقادی است، یادآور شد: امروز برای  تحقق همکاری های بیشتر، ارتباط بسیار خوبی با ستاد همکاری های حوزه ، آموزش و پرورش و مدیر حوزه های علمیه کشور داریم که خوشبختانه ثمرات بسیار مفیدی هم داشته و نگاه کلان آموزشی آیت الله حسینی بوشهری ،راهبردی در این زمینه است .

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم،  تصریح کرد: امروز این تعاملات و نگاه، به جایگاه خوبی رسیده که  ثمره در  عرصه های مختلفی چون مدارس امین بروز کرده است ، هم اکنون تعداد 140 مدرسه قم شامل طرح مدارس صدرا شده و در تلاشیم هستیم تا سال آینده این مدارس به  200 مدرسه  افزایش یابد.

وی با ارزیابی حضور روحانیون در مدارس و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای مفید و تاثیر گذار بودن این حضور زمانی می توان ابراز نظر کرد که شاهد تغییر باشیم که امروز این امر محقق شده و علاوه بر رضایت دانش آموزان، خانواده ها هم راضی هستند و هدف اصلی آموزش و پرورش همین مهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha