پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امر به معروف

حوزه/ یکی از محققان حوزه گفت: بهترین سرمایه انسان ادب است و اگر انسان بی ادب باشد هیچ سرمایه ای برای او ثمر بخش نخواهد بود.

حجت الاسلام سید مهدی حسینی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در شیراز بیان کرد: از ثمرات مهم ادب در اصول اسلامی، رشد ارزش های انسانی است. به طور کلی رعایت ادب، ایجاد رابطه پایدارتر و صمیمی تری در افراد جامعه را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: عمل به ادب مطابق اصول اسلامی، دیگران را مجذوب کرده و بستر خوبی برای الگو سازی عملی، امربه معروف و نهی از منکر و اصلاح جامعه فراهم می کند. انسان با اهتمام به ادب ، قدر و قیمتی بالاتر پیدا می کندو مورد احترام قرار می گیرد و برای مسئولیت های بزرگتر شایستگی پیدا می کند.

این پژوهشگر حوزه، اظهار کرد: مودب ترین افراد در برابر خداوند، انبیا و اوصیاء بوده اند و در مرحله بعد افرادی هستند که به آنان شبیه ترند و مودب ترین خلایق در برابر خداوند، پیامبر اکرم(ص) است. ما باید به سیره زندگی این بزرگواران رجوع کنیم و برگرفته های خود را در زندگی و محیط اطراف به اجرا در آوریم.

وی خاطر نشان کرد: انسان مودب نه تنها در میان مردم  بلکه نزد خدا  هم فضیلتی پیدا می کند. مودب کسی است که با نام خدا شروع می کند، از خدا تشکر می کند، با تلاوت کردن قرآن فضا را آماده می کند. و ... ، چنین کسی ادب در برابر خدا را مراعات کرده است.

وی در پایان، با توجه با آشنایی انسانها با مفهوم ادب از طریق الگوهای موجود، گفت: در تحلیل هر مسئله ای برای اینکه به خطا دچار نشویم باید ملاک ها و نمونه های روشنی داشته باشیم تا بتوانیم به تحلیل خودمان اعتماد کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha