چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 355003
۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
کتاب هفت اقلیم

حوزه/ کتاب «هفت اقلیم» گذری بر اماکن منتسب به امام خمینی (ره) از ولادت تا رحلت از سوی آقایان: محمد رجایی نژاد و مهدی حاضری به چاپ رسید.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، این اثر در هفت بخش، مکان هایی که حضرت امام خمینی (ره) در آن ها زندگانی کرده اند را روایت می کند.

اقلیم اول کتاب «ولادت و تربیت: استان مرکزی؛ خمین و اراک» نام گرفته که 14 موضوع را دنبال کرده است.

«علم و معرفت: استان قم» عنوان اقلیم دوم بوده که به زندگی پربرکت امام راحل (ره) در قم می پردازد. این اقلیم به شش بخش شامل: مساجد و اماکن مقدسه، مدارس علمیه، منزل های مسکونی، باغات و روستاهای اطراف قم، مقبره های منسوبان امام و اماکن تأسیس شده به دستور امام خمینی (ره) اختصاص دارد.

اقلیم سوم به «مبارزه و مجاهدت: استان تهران» نام گرفته که در دو فصل اصلی ارائه گردیده و شامل: اماکن منتسب به امام در تهران، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و اماکن منتسب به امام در تهران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی می باشد.

«تنهایی و غربت: ترکیه» عنوان اقلیم چهارم بوده که زدگی و فعالیت های امام را در دوران تبعید را روایت می کند.

نویسندگان در اقلیم پنجم «ایثار و استقامت: عراق» را مدنظر قرار داده و چگونگی فعالیت ها، دیدار با علماء عراق و فعالیت های سیاسی امام راحل را ارائه می دهند.

اقلیم ششم به «هجرت و شهرت: فرانسه» اختصاص داشته و چرایی هجرت و فعالیت های امام را در کشور فرانسه به تصویر می کشد.

اقلیم هفتم که آخرین اقلیم کتاب می باشد به «وصال و فراق: ایران، تهران» نام گرفته و چگونگی غسل، تشییع، نماز، و دفن امام خمینی (ره) را بیان می دارد.

کتاب «هفت اقلیم» گذری بر اماکن منتسب به امام خمینی (ره) از ولادت تا رحلت به قلم آقایان: محمد رجایی نژاد و مهدی حاضری از سوی معاونت فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) در 5000 نسخه منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha