جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همتی مشاور وزیر کشور

حوزه/ مشاورعالی وزیر کشور گفت: وجود مراکز حوزوی در قم که در سراسر جهان بی نظیر است ویژگی های ممتازی را در این شهر رقم زده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، فریدون همتی مشاور عالی وزیر کشور،  عصر امروز در ابتدای مراسم تودیع  و معارفه استاندار جدید قم اظهارداشت: پس از استعفای حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش افتخار سرپرستی این استان به بنده اعطا شد.

وی افزود: در ماه رمضان توفیق خدمت در استان قم نصیب بنده شد که تلاش کردیم که در این مدت شرایط کم تحرکی برای استان بوجود نیاید و به همین خاطر در مرحله اول خدمت مراجع عظام رسیدیم و از این بزرگان برای ادامه فعالیت کسب تکلیف کردیم.

مشاور عالی وزیر کشور بیان کرد: خوشبختانه دغدغه های مراجع عظام تقلید برای رشد و توسعه فعالیت های استان و کشور ستودنی است و این بزرگان همواره این دغدغه ها را به مدیران عالی کشور انجام می دهند.

سرپرست سابق استانداری قم، اظهارکرد: خوشبختانه تلاش مسئولان در این مدت ستودنی بود و شاهد بودیم که با جلسات شبانه روزی مسوولان مشکلات روزانه و کلی استان رتف و فتق می شد.

وی گفت: نکته ای که باید اشاره کرد این است که شهر قم را باید به عنوان یک جهان شهر دانست که 13هزار طلبه از بیش از صد کشور حضور دارند و با وجود حرم حضرت معصومه(س) و مراجع عظام مزین است.

همتی با اشاره به این نکته که قم محور مواصلاتی 17 است، بیان کرد: خوشبختانه جاذبه های بسیاری برای فعالیت سرمایه گذاران در این استان وجود دارد و وجود مراکز حوزوی که در سراسر جهان بی نظیر است ویژگی های ممتازی را در این شهر رقم زده است.

وی گفت: با این اوصاف باید گفت که باید نگاه استراتژیکی به این شهر داشته باشیم؛وجود 20 میلیون زایر به ویژه زائران خارجی و حضور 150هزار نفری روزانه زائران در این شهر موجب می شود که نگاهی جهانمشولی به این شهر داشته باشیم.

همتی بیان کرد: البته تهدیدهایی نیز در این منطقه از جمله تهدیدهایی مرتبط با خشکسالی در قم وجود دارد؛ مدیریت کردن حضور زائران و طلاب خارجی که در این شهر هستند کار بسیار مهمی است که باید در این استان انجام شود و از مهمترین رسالت های مدیران در این زمینه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha