جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عبدالنبی موسوی فرد

حوزه/ امام جمعه خرمشهر گفت: صدا و سیما باید با دعوت از کارشناسان خبره و آگاه به مسائل حقوق بین‌الملل مفاد توافق‌نامه و قطعنامه را بررسی کنند تا نظرات مخالفان و موافقان به‌خوبی برای مردم بیان شود.

حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه خرمشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به نیاز کشورهای غربی به مذاکره و توافق با ایران، بیان داشت: هم طرف ایرانی و هم طرف غربی نیاز خود به مذاکرات را بروز داده‌اند اما آنچه مسلم است کشورهای غربی به سبب تحمیل هزینه‌های سنگین تحریم به کشورهای هم‌پیمانشان، تحت‌فشار بوده و نیاز آن‌ها برای رسیدن به توافق با ایران بیشتر بود.

وی ادامه داد: برخی افراد، فضای داخلی ایران را به‌گونه‌ای ترسیم می‌کنند که سرنوشت اقتصادی کشور را به مذاکرات گره بزنند اما برای جامعه علمی کشور به‌خوبی روشن است که تنها بخشی از مشکلات کشور به‌واسطه تحریم است و مابقی به مدیریت داخلی بازمی‌گردد.

نگاهی جدی به اقتصاد مقاومتی داشته باشیم

امام جمعه خرمشهر، فضای مدیریتی کشور را دچار خود تحریمی دانست و خاطرنشان کرد: طبق بررسی و اعلام کارشناسان، بیش از ۷۰ درصد مشکلات کشور به دلیل فعال نکردن توان اقتصاد داخلی و ضعف در مدیریت سیستم اداری کشور است و برای رفع این مسئله باید به اقتصاد مقاومتی نگاه جدی داشته باشیم.

وی افزود: با حرکت به سمت الگوی اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری، اصلاح سیستم اداری و ورود مستقیم مردم به مسائل اقتصادی کشور قطعاً شاهد شکوفایی اقتصاد کشور خواهیم بود در غیر این صورت برطرف شدن تحریم‌ها نیز نتایج چشمگیری در بر نخواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha