جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ فضای واقعی حاکم بر توافق نامه که همان گرفتن برخی امتیازات و قبول برخی محدودیت هاست را به خوبی تبیین کنیم و مصالح کشور را به دور از حب و بغض های جناحی در نظر بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تقدیر از تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای، بیان داشت: تیم مذاکره  کننده همیشه مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب بوده اند و تلاش ها و مجاهدت های بسیاری انجام دادند که مورد تقدیر همه ملت ایران و همچنین مقام معظم رهبری هستند.

وی افزود: حاصل تلاش های این فرزندان انقلاب جمع بندی و توافق نامه ایست که در آن امتیازاتی برای کشور در نظر گرفته شده است و هم برخی محدودیت ها برای برنامه های ایران ترسیم شده است که لازم است مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت مطابقت با خطوط قرمز ترسیم شده از سوی رهبر انقلاب، در خصوص اجرایی شدن آن تصمیم گیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده، رفع تحریم ها با حفظ خطوط قرمز را خواسته اصلی ملت ایران دانست و گفت: طبیعی است تحریم های ظالمانه ای که سالها علیه جمهوری اسلامی اعمال می شد اثر سوء و منفی خود را بر اقتصاد ایران بر جا می گذاشت اینکه ما بتوانیم برنامه هسته ای خود را داشته باشیم ولو برخی محدودیت ها را بپذیریم در عین حال تحریم های ظالمانه برداشته شود، همان چیزی است که تیم مذاکره کننده به دنبال آن هستند و مورد نظر مردم و مقام معظم رهبری است.

امام جمعه موقت اهواز، بر لزوم و طی فرآیند قانونی جهت پذیرش توافق نامه تاکید و خاطرنشان کرد:همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، فرآیند قانونی این  متن باید طی شود که این فرآیند شامل بررسی و تصویب از سوی مجلس و شورای نگهبان است و در بحث نظامی نیز شورای عالی امنیت ملی باید تصمیم گیری و نظر خود را اعلام کند و  امیدواریم که تا رسیدن به نظر نهایی فضایی آرام، صمیمی و خردمندانه در کشور حفظ شود.

وی، ارائه نظرات مخالف و موافق در فضای عاری از تنش را عامل مهمی در تصمیم گیری متناسب با شرایط کشور عنوان کرد و ابراز داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه رییس جمهور به آن اشاره داشتند باید در یک فضای خردمندانه جهت رسیدن مصلحت حقیقی کشور تصمیم  گیری شود؛ کسانی که اشکال می گیرند صمیمانه این کار را انجام دهند و نیز کسانی که جمع بندی مذاکرات را تایید می کنند به دور از غلو و مبالغه این کار را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده،ادامه داد: در اعلام نظرات نه آنگونه باشد که بگوییم قرارداد ترکمنچای دیگری امضا شده است و نه اینکه بگوییم تمام حقوق ما در آن رعایت شده است بلکه فضای واقعی حاکم بر توافق نامه که همان گرفتن برخی امتیازات و قبول برخی محدودیت هاست را به خوبی تبیین کنیم و مصالح کشور را به دور از حب و بغض های جناحی در نظر بگیریم.

استاد حوزه علیمه خوزستان، مراقبت از کید و مکر دشمن را ضروری خواند و گفت: اگر کارشناسان و  نمایندگان مجلس شورای اسلامی اطلاع دادند که خطوط قرمز مورد نظر مقام معظم رهبری و مصالح نظام جمهوری اسلامی در متن توافق رعایت شده است و تصمیم به تصویب آن گرفتند باید مراقب شیطنت های و حقه های طرف آمریکایی در بحث اجرایی شدن توافق نامه باشند.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به گمانه زنی هایی که از نقض توافق و بدعهدی آمریکایی ها حکایت دارد، بیان داشت:در عالم سیاست همه چیز امکان دارد و اگر بنا باشد شیطنت هایی از سوی آمریکا صورت بگیرد، اراده ای که در ملت ایران وجود دارد سبب خواهد شد با شتاب بیشتری توسعه هسته ای را دنبال کند و هر زمان که اراده کند به یک قطب هسته ای در میان کشورهای توسعه یافته قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، بر لزوم توجه ویژه به تقویت تولید ملی اشاره و خاطر نشان کرد: اگر دولت تمام قوای خود را بر نتیجه توافق نامه متمرکز کرده باشد و از توسعه بخش های صنعتی و اقتصادی کشور غفلت شده باشد این امکان وجود دارد که حتی با وجود رفع تحریم نیز نتوان شرایط اقتصادی را مدیریت کرد و چه بسا بر مشکلات کشور نیز بیفزاید.

وی افزود: راه حل عبور از مشکلات اقتصادی و ارتقای سطح معیشتی مردم، اقتصاد مقاومتی است نه اینکه در برابر آمریکا کرنش کنیم؛ اگر در همین لحظه تمام تحریم ها برداشته بشود مسئولان باید مراقبت بیشتری به خرج دهند که به تولید ما آسیب نرساند و رفع تحریم به ارتقای تکنولوژي ما کمک کنند و ما را در صف مصرف کننده های کالاهای اروپایی قرار ندهد در غیر این صورت، رفع تحریم ها بیش از انکه به کشور کمک کند موجب نگرانی خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha