پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آزمون مهدویت

هشتمین آزمون معارف مهدویت با حضور بیش از ۲۳۰ دانش پژوه خواهر از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خراسان رضوی برگزار می گردد.

حجت الاسلام سید جعفر موسوی نسب، در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری «حوزه» در مشهد، درباره برگزاری این آزمون گفت: بیش از 230 نفر از طلاب و دانشجویان در این دوره ثبت نام کردند که از این میان افرادی که در آزمون کتبی و مصاحبه علمی - اخلاقی پذیرفته شوند اجازه ورود به دوره‌‌ها را خواهند یافت.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی ادامه داد:برنامه مصاحبه، یک هفته بعد از زمان برگزاری آزمون به مدت نه روز، صبح و بعداز ظهر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آغاز کلاس ها از هفته اول آبان ماه سال جاری خواهد بود، افزود: امام مهدی(عج)در قرآن، امام مهدی (عج) در روایات شیعه و سنی، امام شناسی، انتظار و وظایف منتظران، فرقه های انحرافی، ولایت فقیه، پیشینه، اثبات شبهات و آسیب شناسی معارف مهدویت از جمله موضوعات دوره آموزشی خواهد بود..

وی در این باره ادامه داد: چگونگی پاسخ به شبهات مهدویت، عملکرد غرب درزمینه مهدویت، منجی در سایر ادیان و تکنیک‌های ارتباط با مخاطب و..... موضوعات با نگاه جدید در این دوره خواهد بود.

حجت الاسلام موسوی نسب با اشاره به اینکه 88 جلسه علمی با تعداد 176 ساعت در سال جاری دوره آموزشی برگزار می شود ، افزود: کلاس‌ها به صورت آموزشی با آمادگی قبلی دانش پژوه از موضوع برگزار می شود.

وی افزود: این آمادگی از طریق مطالعه کتاب مربوط به سرفصل و طرح نمودن سوالاتی از کتاب یا پاسخ به سوالاتی از کتاب می باشد.

این مولف مهدوی، از برگزاری کلاس های  آموزشی در  مهدیه  مشهد خبر داد و افزود: برای جمعیت کثیری از خواهران برنامه ریزی شده است، کسانی  که سطح امتیازات آن‌ها نسبت به بقیه پایین تر است در دوره عمومی معارف مهدویت، شرکت خواهند کرد که در محل مهدیه مشهد مقدس  واقع در خیابان امام رضا علیه السلام تشکیل خواهد شد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی از تحول در ارائه برنامه پژوهشی در قالبی جدید اشاره کرد و افزود: با هدف کشف مسائل مهدویت و تولید محتوا در راستای حل مسائل، برگزاری پربارتر کلاس‌های آموزشی، برگزاری برنامه‌های جانبی با هدف آماده سازی دانش پژوهان جهت ورود به عرصه تبلیغ و تدریس مهدوی برای سنین مختلف، از امتیازات این دوره می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha