پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمدرضا حامدی

حوزه/ امام جمعه میانه، با تاکید براینکه توافق وین عقلانیت ایران را به جهان اثبات کرد، گفت: ایران در این مذاکرات به جهان نشان داد که به دنبال صلح بوده و منادی عدالت است.

حجت الاسلام حامدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تبریز، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات طاقت فرسای هیئت مذاکره‌کننده‌ هسته‌ای، گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای مسیر دشواری را گذراندند و با پیگیری های طاقت فرسا در مقابل خواسته های نامعقول و غیر منطقی طرف مقابل ایستادند.

وی با اشاره به رهنمود های رهبری در خصوص عدم اعتماد به آمریکا، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها به غیر قابل اعتماد بودن طرف مقابل تأکید کرده است، از این رو باید متن توافق با دقت ملاحظه و مسیر قانونی آن طبق روال خود طی شود.

امام جمعه میانه، ادامه داد: متن جمع بندی مذاکرات باید به دقت ملاحظه شود، نکات مبهم آن شفاف سازی شود تا شاهد سوء استفاده طرف مقابل مذاکرات نباشیم، امیدواریم شاهد نقض عهد از طرف آمریکایی نباشیم، چرا که بارها حتی در جریان مذاکرات چنین رویکردی از آمریکا تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه طرف مقابل عهد شکن می باشد، ابراز داشت: در برخورد با کشورهای استکباری که طرف مقابل مذاکرات هسته ای با ایران بودند نباید جانب احتیاط را از دست داد، بنابراین در صورت تصویب توافق صورت گرفته، باید مراقب بد عهدی ها و نقض عهد طرف مقابل باشیم.

حجت الاسلام حامدی، آمریکا را مصداق استکبار عنوان کرد و گفت: آمریکا به جهت خوی استکباری اش تلاش دارد بر دنیا مسلط شود، و ایران تنها کشوری است که در مقابل زیاده خواهی های آن ایستاده و توانسته است موفق عمل کند.

وی ادامه داد:  توافق حاصله توانست آمریکا را تحقیر و این پیام را به جهان مخابره کند که همزیستی مسالمت آمیز آمریکا با ایران نشان پیروزی کشور ما است.

حجت الاسلام حامدی با انتقاد از شادی های زود هنگام، تصریح کرد: فضایی آرام و به دور از تشنج برای بررسی توافق صورت گرفته لازم است تا منافع ملی کشور حفظ گردد، شادی های زود هنگام سبب خلل در مسیر قانونی بررسی توافق خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha