پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 355089
۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
مباحثه طلاب

حوزه/ دوره علمی عبارت خوانی با حضور طلاب نخبه اهوازی از سوی مدرسه علمیه ولیعصر(عج) این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در اهواز، با اشاره به برگزاری دوره تخصصی عبارت خوانی از سوی این مدرسه، بیان  داشت: در راستای پرورش نخبه و استعداد یابی در موضوعات تخصصی و کاربردی مجموعه کارگروه هایی در سطح مدرسه علمیه ولیعصر(عج) با حضور اساتید از حوزه اهواز و قم به فعالیت و تربیت نیرو متخصص مشغول هستند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: بنابر پیشنهاد اساتید حوزه، شاخه ادبیات عرب و موضوع عبارت خوانی را که از مباحث اصلی و بنیادی علوم حوزوی است را با حضور ۲۳ نفر از طلاب نخبه اهوازی در شهر مقدس مشهد برگزار شد.

مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) اهواز، ادامه داد: دوره تخصصی عبارت خوانی به مدت ۱۰ روز زیر نظر یکی از اساتید مطرح حوزه علمیه قم، اجرا شد و متربیان این طرح توانستند با کسب میانگین ۸۰ امتیاز بالاتر از سطح متوسط کشوری قرار بگیرد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به مهارت های کسب شده در این دوره، خاطر نشان کرد: طلاب شرکت کننده در دوره تخصصی عبارت خوانی علاوه بر تسلط بر تجزیه و تحلیل متون عربی، در تبدیل متون فارسی به متن عربی با رعایت تمام اصول ادبیات عرب  تبحر یافتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha