پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمد جواد محمدی امم جمعه مبارکه

حوزه/ امام جمعه شهرستان مبارکه گفت: اگر توطئه ای علیه دین یا انقلاب در یک نقطه ای اتفاق بیفتد اولین قشری که پیشگام مبارزه با توطئه های دشمن است، روحانیت هستند.

حجت الاسلام محمد جواد محمدی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، در اصفهان با اشاره به تاثیر وجود حوزه های علمیه در شهرستان ها در خصوص مبارزه با تهاجمات فرهنگی دشمن، اظهار داشت: کلیت جامعه روحانیت و طلاب حوزه علمیه ترویج اخلاقیات،  آموزه های دینی، توصیه های اهل بیت(ع)، اقامه نماز و تبلیغ دین است.

وی ادامه داد: دوری شهرها از مراکز استانی و حوزه علمیه قم و از طرفی نیاز ضروری شهرستان ها از جمله شهرستان مبارکه به مبلغ سبب شده که تامین نیاز این شهرستان ها به عهده حوزه های علمیه استانی باشد.

امام جمعه شهرستان مبارکه با اشاره به اینکه روحانیت از دل جامعه رشد پیدا کرده و پرورش یافته اند، افزود: روحانیت از ابتدا جایگاه خوبی در میان مردم داشتند به همین سبب این قشر نقش و تاثیر فوق العاده ای در اقامه نماز ترویج دین و معارف قرآنی، ارائه مشاوره به مردم، رفع مشکلات و نزاع های اجتماع و ترویج اخوت و برادری در جامعه دارند.

وی تصریح کرد: یکی از ارکان جامعه مدنی اسلامی که در بدنه جامعه بیشتر نمو پیدا کرده حوزه های علمیه و روحانیت هستند که در شهرستان ها به خوبی عملکرد آنها مشخص است.

حجت الاسلام محمدی بیان داشت: علاوه بر کار تهذیب، تدریس و تالیف توسط روحانیت یکی دیگر از کارهای آنها زندگی در میان مردم و تبلیغ عملی میان آنهاست، وقتی روحانیت در شهرستان ها میان مردم باشند تاثیرگذاری آنها فراوان است.

وی تاکید کرد: اگر توطئه ای علیه دین یا انقلاب در یک نقطه ای اتفاق بیفتد اولین قشری که پیشگام مبارزه با توطئه های دشمن است روحانیت هستند.

امام جمعه شهرستان مبارکه گفت: باید اقداماتی  در جهت تقویت تعلیم، پژوهش، اخلاق و معنویت حوزه های علمیه شهرستان ها انجام شود اگر حوزه ها ضعیف باشند طلابی که در این حوزه ها پرورش می یابند نیز ضعیف خواهند بود.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: با توجه به آثار مخربی که ماهواره و برخی رسانه های ضد اخلاقی در شهرستان ها ایجاد کرده اند وجود حوزه های علمیه در این مکان ها می تواند تا حدود زیادی این آثار مخرب را خنثی کند.

وی در ادامه به وجود دو  مدرسه علمیه در شهرستان مبارکه اشاره کرد و افزود: در شهرستان مبارکه یک حوزه علمیه ویژه برادران به نام مدرسه  امام محمد تقی(ع) و یک حوزه علمیه ویژه خواهران به نام مدرسه  الزهرا(س) وجود دارد.

امام جمعه شهرستان مبارکه بیان داشت: حوزه علمیه خواهران شهرستان مبارکه دارای 100 طلبه و حوزه علمیه برادران نیز دارای 60 طلبه است که حوزه علمیه برادران نیاز به تقویت ویژه ای دارد.

وی تصریح کرد: طلاب خواهر شهرستان مبارکه صد درصد بومی و طلاب برادر این شهرستان نیز حدود 90 درصدشان بومی بوده  و امروز فعالیت های خوبی در راستای ترویج مبانی دینی درا ین شهرستان انجام می دهند.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha