شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام فاضلیان بزرگداشت آیت الله عراقی

حوزه/ آیت الله عراقچی همدانی در محضر امام راحل(ره) و آیت الله العظمی گلپایگانی کسب علم و اخلاق کرده بود، با تواضعی مثال زدنی و بدون هیچ گونه تکبر و غروری به تعلیم و تربیت اخلاقی طلاب اهتمام داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فاضلیان شامگاه شنبه در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله عراقچی همدانی که در حسینیه شهدا برگزار شد، علم آموزی و شناخت معرفت را از اهداف خلقت عنوان کرد و اظهار داشت: انسان براساس شناخت خداوند به بندگی و عبادت می پردازد.

وی ابراز داشت: براساس آیات قرآن کریم، انسان پس از موفقیت در آزمون های الهی مشمول رحمت واسعه خداوند می شود.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به نقش عالمان دین از منظر ائمه معصومین(ع)، خاطرنشان ساخت: امام هادی(ع) در حدیثی می فرمایند «اگر بعد از غيبت امام زمان(عج)، علمايى نباشند كه به سوى خدا دعوت و با حجت‌هاى الهى از دين او دفاع کنند و بندگان ناتوان خدا را از دام‌هاى ابليس و پيروان او رهایی می‌دهند و از دام های ناصبی‌ها نجات بخشند؛ کسی در دين خدا پا برجا نمی ماند و همه مرتد می‌شدند».

حجت الاسلام والمسلمین فاضلی افزود: علما و فقهای شیعه بعد از غیبت امام زمان(عج)، پرچمداران عرصه های سترگ دین بودند.  

*پیشتازی در اخلاص و معنویت

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آیت الله عراقچی همدانی در اخلاص و معنویت همواره پیشتاز بود، تصریح کرد: این عالم ربانی در محضر امام راحل(ره) و آیت الله العظمی گلپایگانی کسب علم و اخلاق کرده بود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آیت الله عراقچی همدانی از اساتید ممتاز اخلاق حوزه علمیه بود، یادآور شد: این استاد اخلاق حوزه علمیه با تواضعی مثال زدنی و بدون هیچ گونه تکبر و غروری به تعلیم و تربیت اخلاقی طلاب اهتمام داشت.

*اهتمام به ارتباط با جوانان

حجت الاسلام والمسلمین فاضلیان با بیان اینکه آیت الله عراقچی همدانی به ارتباط با جوانان اهتمام جدی داشت، گفت: این استاد اخلاق حوزه کتاب هایی در زمینه های  اخلاق، فقه، مناسک حج، توحید و معاد نگاشته است.

وی با اشاره به اینکه آیت الله عراقچی همدانی علاقه خاصی به امام راحل(ره) داشت، خاطرنشان کرد: این عالم ربانی در یکی از تالیفات خود به تبیین حالات و شخصیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت.

این استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به تلاش دشمنان در زمینه بی توجه کردن مردم به اموری دینی، گفت: از مهم ترین توطئه های دشمنان ایجاد سستی در عقاید و از بین بردن تقوا و معنویت و اخلاق در جامعه است.

انتهای پیام/313/33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha