پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله ایمانی فارس

حوزه/ مراجع معظم تقلید برکات ظاهری و معنوی بی نظیری در جامعه دارند و در سفر به استان ها، از نزدیک با مردم دیدار می کنند و در جریان مشکلات آنان قرار می گیرند و گره گشایی می کنند.

آیت الله ایمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در استان فارس با اشاره به سفر پر خیر و برکت آیت الله العظمی مکارم شیرازی به شیراز، گفت: سفر مراجع بزرگوار تقلید به شهرستان ها با توجه به این که عمر و زندگی خود را صرف معارف اسلامی کرده اند، برکات زیادی به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان این که مراجع بزرگوار برکات ظاهری و معنوی بی نظیری در جامعه دارند، افزود: برکات معنوی، طبق روایات این است که بلا و گرفتاری ها با دعای علما برطرف می شود و برکات ظاهری هم  معارفی است که آنها منتشر می کنند و با ارتباط با مردم، مسائل مختلف جامعه را از نزدیک لمس می کنند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: از برکات سفر مراجع معظم تقلید به استان ها این است که خود وارد میدان شده و از نزدیک با مردم دیدار می کنند و در جریان مشکلات آنان قرار می گیرند و گره گشایی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون استان ها و شهرستان ها نیز وقتی که یک اسوه و الگوی را می بینند و رهنمودهای و توصیه های او را می شنوند، قطعا در عمل به رسالت الهی خود موفق تر خواهند بود.

آیت الله ایمانی در پایان یادآور شد: طلاب با دیدن مراجع بزرگواری که با تواضع و فروتنی در جمع آنان نشسته، مسائل شان را گوش می دهند و نکات لازم را یادآوری می کنند، الگو گیری کرده و با جدیت بیشتر به درس و بحث طلبگی می پردازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha