جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طب اسلامی

حوزه/ مدیر مؤسسه میراث شیعه از آغاز طرح تابستانی این موسسه با محوریت آموزش صرف و نحو و طب اسلامی، در تبریز خبر داد.

حجت الاسلام رحیم قربانی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تبریز، از آغاز کلاس های تابستانی مؤسسه میراث شیعه خبر داد  و گفت: این طرح اولین دوره تابستانی مؤسسه میراث شیعه می باشد که با هدف بهره وافی بردن از فرصت تابستان برای آشنایی بیشتر با علوم و فنون اسلامی برگزار می شود.

مدیر مؤسسه میراث شیعه، این طرح را یک طرح علمی، آموزشی دانست و افزود: از جمله اهداف این طرح آشنایی بیشتر با علوم انسانی، و تربیت نیروی انسانی مجرب برای پژوهش و تحقیق در متون دینی، جهت ارائه نظریه ها و راه کار های مسائل اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله کلاس های این دوره، آشنایی با طب اسلامی و تدریس کتاب قانونچه ابن سینا می باشد، هدف از برگزاری این کلاس ها احیای منابع دست اول طب اسلامی و آشنایی علاقه مندان با طب سنتی می باشد.

این استاد حوزه، ادامه داد: کلاس های صرف و نحو با انگیزه ایجاد بستر و زمینه علمی برای پژوهش و فهم متون دینی، روایات و آیات قرآن کریم و انس بیشتر با متون دست اول دینی می باشد.

وی با بیان این که مخاطبان این طرح طلاب علاقه مند می باشد، گفت: شرکت در کلاس های طرح تابستانی مؤسسه میراث شیعه جهت آشنایی عموم مردم با علوم اسلامی آزاد می باشد، بنابراین علاقه مندان غیر طلبه نیز در این کلاس ها شرکت می کنند.

حجت الاسلام قربانی با بیان این‌که کلاس های مؤسسه میراث شیعه از روز دوشنه این هفته آغاز به کار خواهند کرد، افزود: کلاس ها در طول هفته و از روز شنبه تا چهار شنبه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha