پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: امروز با تأکیدات مقام معظم رهبری، استقبال عمومی نسبت به قرآن بسیار فراوان است و باید جهتی مناسب برای آن ارائه کرد؛ چراکه شاهد آن هستیم بیشتر برنامه های قرآنی بر روی قرائت، تجوید، صوت و ... بوده و بر روی فهم و تدبر در این کتاب آسمانی، کمتر پرداخته می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مرتضی مقتدایی امشب در «مراسم تکریم و تجمیع گزارش سفر مفسران قرآن به استان ها در ماه مبارک رمضان» در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) اظهار داشت: برنامه استانی اعزام مفسران قرآنی بسیار مناسب بوده و جای خالی آن احساس می شده است.

وی ابراز داشت: امروز با تأکیدات مقام معظم رهبری، استقبال عمومی نسبت به قرآن بسیار فراوان است و باید جهتی مناسب برای آن ارائه کرد؛ چراکه شاهد آن هستیم بیشتر برنامه های قرآنی بر روی قرائت، تجوید، صوت و ... بوده و بر روی فهم و تدبر در این کتاب آسمانی، کمتر پرداخته می شود.

*رواج تفسیر، مقدمه فهم و تدبر جامعه در قرآن می باشد

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تأکید کرد: مقدمه فهم و تدبر جامعه بر قرآن کریم، رواج تفسیر در میان آنان می باشد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این مطلب که برگزاری برنامه های تفسیری، وظیفه ای است که بر عهده ماست، خاطرنشان ساخت: روحانیت باید پیامبر گرامی اسلام(ص) را در تبلیغ احکام و بیان قرآن کریم، اسوه قرار دهند؛ البته این حرکت اعزام مفسران به استان های کشور، تأسی از رسول اعظم(ص) بوده که جای تقدیر دارد.

*روحانیت به شبهات پاسخ دهد

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز جامعه با شبهاتی مواجه است که روحانیت باید به پرداخته و در آن ورود کند.

آیت الله مقتدایی بیان داشت: آشنایی با وضع موجود در استان ها، یکی از برکات این سفرهاست تا بتوان با برنامه ای دقیق تر در آن وارد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha