سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 355249
۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
آیت الله سیستانی و دکتر ظریف

حوزه/ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر خود به عراق پس از زیارت مرقد مطهر امیرالمؤمنین(ع) امروز صبح با آیت الله سیستانی دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر خود به عراق امروز صبح با آیت الله سیستانی دیدار کرد.

ظریف پس از زیارت مرقد مطهر امیرالمؤمنین علیه السلام به دیدار آیت الله سیستانی رفت.

ظریف پس از دیدار با مرجع عالیقدر شیعیان عراق با حضور نشستی مطبوعاتی گفت: آیت الله سیستانی مرجع شیعیان بر لزوم تقویت‌ تلاش‌های بین‌المللی برای رویارویی با تروریسم تاکید کردند.

وی با بیان اینکه آیت الله سیستانی بر لزوم مبارزه با تروریسم و رویارویی با آن تاکید کردند یادآور شد: ما امید زیادی به نقش فعال مراجع تقلید در مبارزه با تروریسم و رویارویی با این پدیده داریم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «گزارش مفصلی درباره جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای و چالش‌های فرا روی منطقه به آیت الله سیستانی ارائه دادیم»، تاکید کرد: ایران همواره حامی ملت و دولت عراق در مبارزه با تروریسم بوده است.

ظریف با بیان اینکه تندروی و مذهبی‌گری همه کشورها و ملت‌های منطقه را با تهدید مواجه می‌سازد، ضرورت بالای هماهنگی و همکاری بین کشورها برای مبارزه با تروریسم را یادآور شد.

وی افرود: بعد از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، این اولین سفرم به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است که با تقویت روابط بین کشورها در راستای تامین منافع منطقه و تقویت صلح و امنیت بین‌المللی است.

وزیر امور خارجه ایران روز گذشته با هواپیما به شهر نجف اشرف رسید و قرار است در سفر خود با شخصیت ها و مسئولان مختلف عراقی دیدار کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha