جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید اسماعیل موسوی امام جمعه رامهرمز

حوزه/ اگرچه وظیفه ائمه جمعه روشنگری در فضای عمومی و فضای سیاسی جامعه است، اما باید به شدت از ورود به جناح ها بندی های سیاسی خودداری کنند تا از نقش محوری آنان کاسته نشود.

حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی، امام جمعه رامهرمز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به نقش نماز جمعه در تحکیم وحدت و حفظ همدلی آحاد و اقشار جامعه، بیان داشت: نماز جمعه نقش مهمی در همبستگی جامعه و ایجاد ارتباط بین مردم و مسئولان  دارد.

وی، خنثی سازی فتنه های دشمن را یکی از برکات نماز جمعه عنوان کرد و افزود: نماز جمعه بستر مهم اجتماعی است که به واسطه آن، مسائل فرهنگی و سیاسی جامعه برای مردم تبیین شده و بدین صورت بخش عظیمی فتنه ها و ناهنجاری ها را از بین می برد.

امام جمعه رامهرمز، بر لزوم حضور مسئولان در نماز جمعه و ارتباط آنها با مردم تاکید کرد و گفت: حضور مسئولان در نماز جمعه زمینه اعتماد و اطمینان مردم را نسبت به آنها فراهم می کند و با ایجاد رابطه صمیمانه تر میان مسئولان و مردم مشکلات اجتماعی جامعه نیز تا حدودی رفع می شوند.

وی، استفاده مسئولان از آراء و نظرات مردم به واسطه حضورشان در نماز جمعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: از مسئولان می خواهم که فرصت نماز جمعه را مغتنم شمرده و با حضور در آن و برقراری ارتباطی صمیمانه تر با مردم و شنیدن حرف ها و درد دلهایشان، زمینه های شکوفایی وحدت را دوچندان افزایش دهند.

حجت الاسلام موسوی، با اشاره به نقش محوری و فراجناحی ائمه جمعه، گفت: اگرچه وظیفه ائمه جمعه روشنگری در فضای عمومی و فضای سیاسی جامعه است، اما باید به شدت از ورود به جناح ها بدی های سیاسی خودداری کنند تا از نقش محوری آنان کاسته نشود.

امام جمعه رامهرمز، با اشاره به گفتمان مقام معظم رهبری و مواضع ایشان در جریان های سیاسی، ابراز داشت: ائمه جمعه نباید با جانبداری از افراد و گروه های خاص موجب بدبینی بخشی از جامعه شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha