جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گرامیداشت سفر رهبری به آذربایجان

حوزه/ اولین همایش «گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان آذربایجان‌شرقی»، با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از تبریز، در نوبت صبح اولین همایش «گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان آذربایجان‌شرقی»، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی و مستند تصویری استقبال باشکوه مردم آذربایجان از رهبر معظم انقلاب، دکتر پور محمدی، رئیس دانشگاه تبریز، ضمن خیر مقدم به حاضرین، سفر پر خیر و برکت آیت الله العظمی خامنه ای به خطه آذربایجان را تاریخی و به یاد ماندنی توصیف کرد.

حجت الاسلام کاملی فر، دبیر همایش نیز با ارائه گزارشی، گفت: پنجم مرداد ماه، روز تاریخی و فراموش نشدنی است، روز بیعت و پیوند ناگسستنی مردم آذربایجان با ولایت است و در حقیقت برگزاری این همایش گرامیداشت آن بیعت تاریخی است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا افزود: ولایت فقیه، حافظ منافع، استقلال و امنیت کشور است، و هرکسی که در صدد ضربه زدن به این اصل باشد، در حقیقت به اسلام ضربه زده است.

آیت الله مجتهد شبستری نیز در این همایش با بیان این که خدا را شاکریم که در راس نظام ولی فقیه قرار دارد، ابراز داشت: اصل نعمت ولایت فقیه که قرن ها مهجور بود و در لابلای کتاب ها مانده بود به وسیله انقلاب امام خمینی(ره) تحقق عینی یافت

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: بر اساس گزارش کمیسیون تحقیق و بررسی مجلس خبرگان رهبری که حقیر نیز عضو آن هستم، خدای متعال را گواه می گیرم که در این چند دوره، در بحث ها افزون بر این که تداوم شرایط رهبری آیت الله العظمی خامنه ای احراز شده است، بلکه سال به سال و ماه به ماه شاهد تجلی بیشتر صفات مدیریت و عدالت و شجاعت ایشان هستیم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز در ادامه این همایش در سخنانی گفت: خاطره دل انگیز آن سفر هنوز در خاطر من است، استقبال بی نظیر از فرودگاه تا محل سخنرانی، موج بیکران جمعیت از همه اقشار، این مسیر را انباشته کرده بود، در حدی که ماشین حضرت آقا قادر نبود راه را بشکافد و در نهایت مجبور شد در بخشی از راه از میانبر استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی افزود: اظهار عشق و محبت نسبت به رهبری از طرف مردم آذربایجان بی نظیر بود، البته این عشق دو طرفه است، عشق مردم به رهبر و عشق رهبر به مردم؛ با گذشت زمان دامنه این عشق و علاقه بیشتر شده است و در فراسوی مرزها رفته است، مردم همه جای دنیا حتی در قلب دشمن، به رهبر امت اسلام چشم دوخته اند.

در ادامه این همایش، دکتر صلاحی، رئیس اتحادیه دانشمندان جهان اسلام نیز در سخنانی به تبیین جایگاه ولایت فقیه و تاثیرگذاری مقام معظم رهبری در عرصه بین الملل پرداخت.

در نوبت صبح اولین همایش «گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان آذربایجان‌شرقی» همچنین از آثار و تمبر یادبود آیت الله مجتهد شبستری رونمایی شد.

در نوبت عصر این همایش، مقالات علمی در موضوعات مختلف توسط اساتید ارائه خواهد شد و پس از آن، آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد و عضو خبرگان رهبری به عنوان سخنران اصلی اختتامیه، به ایراد سخن خواهد پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha