پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 355275
۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
مقتدایی استاندار خوزستان

حوزه/ علما، دارای جایگاه و منزلت ویژه ای در جامعه هستند که انطباق این جایگاه حقوقی با شخصیت معنوی و مردم داری آنان سبب اعتماد مردم به آنها شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، دکتر عبدالحسین مقتدایی، ظهر امروز در گردهمایی بزرگ منادیان توحید در اهواز، با بیان این که نماز جمعه، پایگاه اصلی هدایت فکری جامعه است، اظهار داشت: نماز جمعه سنگر اصلی هدایت و راهنمایی جامعه و از بزرگترین افتخارات و دستاوردهای جامعه شیعی و انقلابی ما برای این نسل و نسل های آینده کشور است.

وی، یکی از ویژگی های نماز جمعه را بیان نقطه نظرات مسئولان به جامعه دانست و بیان داشت: نماز جمعه تنها دارای جنبه های ارشادی و مرور اخبار جاری کشور نیست بلکه فرصت ارزشمندی برای تعامل مسئولان با مردم و بیان نظراتشان به یکدیگر است.

استاندار خوزستان، با اشاره به نقش نماز جمعه در بصیرت بخشی و خنثی سازی فتنه های دشمن، خاطر نشان کرد: نماز جمعه یکی از کانون هایی است که ضد انقلاب همواره از آن وحشت داشته و به طور مستقیم دست به اقدامات برای متوقف کردن این حرکت اصیل انقلابی زده است.

مقتدایی، ترور ائمه جمعه را برگی از توطئه شوم دشمن در تاریخ انقلاب خواند و افزود: رویارویی مستقیم دشمن و شدت عمل آنها به گونه ای بود که در صفوف نماز گزاران نیز بمب گذاری می کردند تا آنجا که در نماز جمعه تهران به هنگام سخنرانی مقام معظم رهبری، شهادت تعدادی از نمازگزاران را رقم زدند.

وی افزود: علی رغم همه فشار های ضد انقلاب، ایستادگی و صلابت ملت ایران، بر استحکام جایگاه نماز جمعه و نقش آن در جهت دهی فکری به جامعه افزود و ادامه سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای پس از انفجار که در مصلی تهران صورت گرفت  نمودی از صلابت و اقتدار جبهه انقلاب بود.

وی، نماز جمعه را سنگر مهم و اساسی هدایت جامعه خواند و تصریح کرد: نماز جمعه یکی از افتخارات مهم حکومت شیعی جمهوری اسلامی ایران است که دشمنان نظام همیشه از ان در هراس بوده اند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: مردم همواره با حضور در نمازهای جمعه صلابت خویش را به نمایش گذاشته و بصیرت دینی-سیاسی خود را ارتقاء می دهند که همین مهم سبب از بین رفتن توطئه های ضدانقلاب و فتنه گران شده است.

مقتدایی در پایان، با اشاره به نقش محور ائمه جمعه در تاریخ انقلاب به ویژه آیات موسوی جزایری، مرحوم قاضی و جمی، بیان داشت: علما، دارای جایگاه و منزلت ویژه ای در جامعه هستند که انطباق این جایگاه حقوقی با شخصیت معنوی و مردم داری سبب اعتماد مردم به آنها شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha