جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انجمن های علمی حوزه

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن مدیریت اسلامی حوزه گفت: انجمن های علمی حوزه در راستای ایجاد تحول مطلوب در حوزه های علمیه نقش بسیار مهم برعهده دارند و بستر چنین تحولی را فراهم می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر بخشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در واقع انجمن های علمی حوزه به عنوان مجموعه ای از نهادها در حوزه به شمار می روند که در سطح عالی به ارایه  ایده، نظریه پردازی و تحقیقات و پژوهش می پردازند و در مسیر تعالی و رشد علمی حوزه و رفع نیازهای اساسی آن تلاش می‌کنند.

وی همچنین بر لزوم تقویت حمایت های مالی و معنوی از این انجمن ها تاکید کرد و افزود: یکی از کارکردهای ارزنده انجمن های علمی تلاش به منظور رفع نواقص از جامعه علمی و حوزوی است و بی شک این انجمن ها در رشد و ارتقای سطح علمی و پژوهشی حوزه نقش بسیار مهمی می توانند ایفا کند که البته خود نیازمند یک برنامه ریزی جامع و هدفمند است.

عضو شورای علمی گروه مدیریت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در ادامه بیان داشت:همه انجمن های علمی در ایجاد تحول مطلوب در نظام حوزه هر کدام بر اساس ماموریت ها و شاخصه هایی که دارند می توانند ایفاگر نقش باشند و اگر این نقش ها به صورت هم افزایی باشد و با برنامه ریزی دقیق و ساماندهی تشکیلات می توان به نتایج بسیار خوب و اُمیدوارکننده ای دست یافت.

وی افزود: طبعاً ایجاد هماهنگی و ارتباط میان انجمن های علمی در راستای تحقق هم افزایی و نیز تقویت همکاری ها و هماهنگی های دو سویه و شناسایی دقیق نیازها از جمله الزامات در این باره است.

 حجت الاسلام والمسلمین بخشی ادامه داد: انجمن های علمی نهاد برآمده از حوزه است که با یک پتانسیل علمی و پژوهشی بسیار بالا مشغول به کار هستند و لازم است که از توان انجمن ها برای تحول در حوزه به خوبی باید استفاده شود

وی با اشاره به این که باید از نظرات و ایده پردازی کارشناسان و صاحب نظران این انجمن ها به خوبی بهره برداری شود، گفت: انجمن های علمی با ظرفیت بالایی که دارند می توانند به رفع خلأهای آموزشی و پژوهشی در حوزه همت بگمارند و خود این مساله را تا حصول نتیجه پیگیری و مطالبه کنند.

حجت الاسلام والمسلمی  بخشی با اشاره به ظرفیت بسیار خوب انجمن مدیریت اسلامی حوزه اظهار داشت: این انجمن به خصوص در بحث مدیریت آموزشی می تواند برنامه ها و طرح های کلان کلی را بیان کند که در نهایت به ارتقای سطح علمی حوزه و جبران افت علمی برخی طلاب و فضلای حوزوی منجر شود ضمن آن که مشورت هایی به تشکیلات مدیریتی حوزه بدهد تا بتوان بیشترین بهره را در مسیر تحول مطلوب در حوزه بُرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha