پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ رفع مشکلات و گرفتاری های مردم، یکی از شاخصه های بنده های خالص خداست که با این حرکت، در دل، احساس شادمانی کرده و بنا بر فرموده بزرگان، این خوشحالی قلب، نسیمی از نسیم های بهشت است که در دل انسان می وزد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، اظهار داشت: بزرگان دین همیشه به ما هشدار داده اند که هیچ گاه دین را فدا و ابزاری برای رسیدن به دنیا قرار ندهیم.

وی با اشاره به سرنوشت زبیر در زمان نبی مکرم اسلام(ص)، ادامه داد: افراد بسیاری در تاریخ بودیم که به خاطر منافع دنیا، دین خود را از دست داده و از بالاترین درجات به پایین ترین سطوح جهنم رسیده اند.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: زبیر از بزرگترین مدافعان حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) بوده و برای دفاع از حق امام در ولایت و خلافت در سخت ترین شرایط شمشیر کشید و جان خود را سپر ایشان کرد؛ اما هنگامی که دنیا به او روی آورد و چهارمین فرد ثروتمند مدینه شد، تغییر کرد و در مقابل حضرت امیر(ع) قرار گرفت.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به دسته های گوناگون دین داری مردم، خاطرنشان ساخت: عده ای از مردم از اهالی خاص ایمان و تقوی هستند؛ اما در هنگام سقوط، به بدترین شکل ممکن سقوط خواهند کرد و ما باید مراقب باشیم تا جزو چنین دسته ای نباشیم که بسیار خطرناک است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: از جمله عوامل سقوط انسان، کبر و خود پسندی است که افراد دین دار بسیاری را طعمه خود کرده و آنان را به پایین ترین سطوح رسانده است؛ همچنین هوا و هوس های دنیایی از دیگر عواملی است که باعث سقوط انسان ها در چاه ویل می شود؛ چراکه چیزی از انسانیت انسان باقی نمی گذارد.

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شد: لقمه حرام از دیگر مباحثی است که منجر به سقوط انسان ها خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به ویژگی های بنده خالص خدا، اظهار داشت: رفع مشکلات و گرفتاری های مردم، یکی از شاخصه های بنده های خالص خداست که با این حرکت، در دل، احساس شادمانی کرده و بنا بر فرموده بزرگان، این خوشحالی قلب، نسیمی از نسیم های بهشت است که در دل انسان می وزد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: صابرین، اجتناب کنندگان از گناه، توبه کنندگان و فروبرندگان خشم از دسته های دیگر بندگان خالص خدا می باشند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توفیق جمهوری اسلامی در حوزه بین المللی، بیان داشت: امروز دشمنان ما معترفند که با جنگ حریف ایران اسلامی نیستند و باید با مذاکرات به این توافق می رسیدیم، تمام این دستاوردها، مرهون فداکاری و از جان گذشتگی جوانان ما در جبهه های حق علیه باطل است و کسی نباید به خود مغرور شود.

امام جمعه قم ابراز داشت: شرایط امروز کشور بسیار خاص است و هر کدام از ما می توانیم در مسوولیت هایی که داریم، تصویری از مدینه فاضله رسم کنیم و در این راه، کارکنان بنیاد شهید می توانند الگوی خوبی در ارتباط با مراجعین و مردم باشند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان گفت: مسئولیت کار در بنیاد شهید بسیار سنگین است و همه باید امانت دار آن باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha