پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امر به معروف

حوزه/ با توجه به حربه های مختلف دشمنان اسلام برای تغییر باورهای اعتقادی و مذهبی جامعه، باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فرهنگ سازی و رواج یابد تا سلامت اخلاقی و اجتماعی تأمین شود.

 اسماعیل خیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر توسط مبلغان دینی، اظهارداشت: توجه به قیام امام حسین(ع) و آزادی و عدالت خواهی ایشان و اهمیت بالای امر به معروف و نهی از منکر در سخنان بزرگان و ائمه اطهار(ع)، احیای این فریضه نقش مهمی در تعالی و سلامت اخلاقی و اعتقادی جامعه خواهد داشت.

وی افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر شرایط مختلفی داشته و به صورت مستقیم و غیر مستقیم قابل اجرا بوده و توجه به جنبه های اجرایی آن موجب تسهیل در این مهم و رفع آفت های اجتماعی و ضد ارزشی می شود.

مسئول دارالقرآن آذربایجان غربی با اشاره به این که آمران به معروف و ناهیان از منکر باید ویژگی هایی لازم را داشته باشند، تصریح کرد: هر یک از این افراد باید برای انجام این فریضه واجب به صورت تذکر لسانی وارد عمل شوند و در صورت عدم پاسخگویی مراحل غیر مستقیم و لسانی، این امر طبق قوانین کشور و به صورت قانونی توسط مراجع ذیربط پیگیری خواهد شد.

خیری با اشاره به فعالیت و تاثیرگذاری مبلغان دینی و روحانیون در امر به معروف و نهی از منکر، افزود: حضور مبلغان دینی در مساجد و فعالیت های اجتماعی الگوی تام و تمام اجرای فریضه امر به معروف در جامعه است، چراکه قشر روحانیت و مبلغان دینی با راه های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر آشنا بوده و تاثیر بسیاری در اجرایی شدن این مهم دارند.

 وی یادآور شد: اجبار و اعمال زور در هر کاری سبب نتیجه عکس در آن موضوع شده و تبعات مخربی را به دنبال دارد، در نتیجه آمران معروف و ناهیان منکر باید بیشتر از قدرت لسانی و غیر مستقیم برای هدایت فرد استفاده کرده و در موارد معدودی از طریق قانونی وارد عمل شوند.

مسئول درالقرآن آذربایجان غربی، تربیت فرزندان و نسل آینده را در گرو توجه بیشتر به این امر الهی دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه فرهنگ سازی شده و به آن بیشتر توجه شود، چرا که تربیت فرزندان در یک جامعه نامتعادل کار دشواری خواهد بود.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha