چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌‌الاسلام انتظاری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی گفت: گسترش کمی و کیفی مدارس علمیه در حقیقت پاسخی به سیل گسترده جوانان داوطلب ورود به حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین انتظاری، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، به همراه حجت الاسلام قربانی، معاون آموزش حوزه استان، از فاز دوم توسعه مدرسه علمیه حضرت امیرالمؤمنین (ع) تبریز، بازدید کردند.

در این مدرسه علمیه که با پیگیری آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و رئیس شورای حوزه علمیه استان تأسیس شده است، هم اکنون بالغ بر 140 طلبه در سه پایه، مشغول تحصیل هستند.

ساختمان جدید مدرسه امیرالمومنین(ع) شامل بخش های مختلفی از قبیل خوابگاه، آشپزخانه، سالن‌ ورزشی، کتابخانه و همچنین دفاتر اداری است.

با توجه به کمبود مکان برای تحصیل طلاب در پایه های بالاتر و همچنین جذب طلاب جدید الورود، آغاز فاز دوم این مدرسه ضروری بود و با اتمام این طرح، تعداد 100 طلبه بر میزان ظرفیت پذیرش این مدرسه اضافه خواهد.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری در حاشیه این بازدید، با ابراز خرسندی از روند توسعه مدارس علمیه استان و شهر تبریز، گفت: گسترش کمی و کیفی مدارس علمیه در حقیقت پاسخی به سیل گسترده  جوانان داوطلب ورود به حوزه است.

وی در خصوص توسعه حوزه های علمیه استان، تصریح کرد: امید است این روند تا پاسخ گویی به نیاز های جامعه و ظرفیت سازی برای تمام مشتاقان تحصیل در حوزه های علمیه ادامه یابد.

برپایه این گزارش، مدرسه امیرالمومنین(ع) از مدارس اقماری حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز است که با اتمام فاز دوم، به طور مستقل به کار خود ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha