سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سید محمد امام - شوش

حوزه/ ائمه جمعه زبان گویای مردم بوده و ارتباط مسئولان با آنان سبب دلگرمی مردم می شود و زمینه همکاری جهت رفع مشکلات و خنثی سازی توطئه های مختلف دشمن را بیشتر می کند.

حجت الاسلام سید محمد امام، در گفتگو با خبرنگاری خبرگزاری «حوزه»، در اهواز، نماز جمعه را مهمترین تریبون آگاهی بخشی به جامعه خواند و گفت: دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره در حال طراحی نقشه هایی جهت ایجاد انحراف در مسیر فکری، فرهنگی، سیاسی و حتی اقتصادی جامعه ایران هستند و مهمترین ابزاری که سبب ناکام ماندن دسیسه های این دشمن خبیث می شود، تریبون های نماز جمعه و خطبه های عبادی-سیاسی ائمه جمعه است.

وی با اشاره به نقش مسئولان در پویایی و اثر بخشی بیشتر نماز جمعه، افزود: ائمه جمعه زبان گویای مردم بوده و ارتباط مسئولان با آنان سبب دلگرمی مردم می شود و زمینه همکاری جهت رفع مشکلات و خنثی سازی توطئه های مختلف دشمن را بیشتر می کند.

امام جمعه شوش با بیان این که در تریبون نماز جمعه شبهات زیادی رفع می گردد، ابراز داشت: یکی از شبهاتی که این تریبون برای مردم رفع کرد، مسأله قمه زنی در ماه محرم الحرام بود و خوشبختانه این بدعت، در شوش به طور کلی ریشه کن شد.

حجت الاسلام امام، با اشاره به نقش نماز جمعه در وحدت جامعه، گفت: از آنجایی که شهر شوش متشکل از قومیت های مختلف است، در اوایل انقلاب دشمن تلاش بسیاری برای ایجاد تفرقه میان مردم کرد، اما این توطئه به برکت برپایی نماز جمعه ناکام ماند و روز به روز بر همبستگی و اتحاد مردم افزوده شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha