جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتشارات جمکران

حوزه/مراسم تودیع و معارفه مدیر انتشارات مسجد مقدس جمکران و مرکز پژوهش های مسجد، دیروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد، مدیران سابق و جدید این دو نهاد علمی و فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در سخنانی اظهارکرد: در عرصه مسایل مهدوی انتشارات و پژوهش مکمل و دو روی یک سکه هستند؛ زیرا پژوهش باید نیازهای جامعه اسلامی و نیازهای جامعه بشری را تامین کند؛ طبعا در حوزه نشر نیز باید از هنر به بهترین شکل استفاده کرد؛ هر روز کارها در زمینه نشر، فعالیت ها به حسب اجتماع و زندگی روز، پیچیده تر می شود و باید به این مسایل هم توجه کرد؛تولیداتی که از این دایره می گذرد هم به زبان مردم باشد و هم جذابیت داشته باشد که همه را جذب خود کند.

وی افزود: باید در این زمینه از هر جهتی بهترین اثر را تولید کرد؛ یکی از مسایلی که در این عرصه دنبال می کنیم؛ «بازارچه سبک زندگی اسلامی» است؛ در این زمینه باید بهترین و مرغوب ترین اجناس را با نازلترین قیمت عرصه کنیم؛ در این عرصه نیز با گستردگی کار نشر، باید سعی کنیم که به جای گرانفروشی، سود مالی را از تولیدات مضاعف جبران کنیم.

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی، مدیر سابق مسجد انتشارات مسجد مقدس جمکران، به تشریح فعالیت های گذشته این واحد پرداخت و از حمایت های تولیت جهت مستقل شدن انتشارات تقدیر و بر لزوم توسعه فعالیت های این واحد تاکید کرد.

پس از وی دکتر حسنی، مدیر جدید انتشارات مسجد مقدس جمکران با اشاره به پیچیده شدن حوزه نشر و تاثیرگذاری روی مخاطبان خاص پدیده های اجتماعی و همچنین وظایف و بایسته های توسعه نشر جمکران در عرصه های مختلف به ارایه راهکارهای کاربردی در این زمینه پرداخت.

در ادامه مطهری نژاد مدیر جدید واحد پژوهش مسجد مقدس جمکران نیز در سخنانی با اشاره به وظایف این مسجد گفت: در این مسیر تمدنی باید گام های اساسی برداریم؛ امروزه گروه های بسیاری در فضای زمینه سازی به طور جدی ورود کرده اند ولی باید در این زمینه نگاه کامل تری داشته باشیم؛ ولی نباید در این مسایل متوقف شویم؛ باید نظام متقن قرآنی و روایی که بتواند این فضا را تحلیل کرده و جامعه را به سمت درست مهدوی هدایت کند در این مسجد ارایه شود.

در پایان این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان ضمن تقدیر و تجلیل از خدمات حجت الاسلام حسینی، حکم مدیریت جدید را به دکتر حسنی اعطا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha