پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 355562
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
طایی

حوزه/ بمباران شمال عراق توسط ترکیه به بهانه مبارزه با حزب کارگر در شمال عراق، اقدامی خصمانه و غیر مقبول و محکوم است و ما از دولت عراق انتظار داریم در پاسخ به این اقدام روابط تجاری خود را با ترکیه کاهش دهد و از ترکیه به شورای امنیت شکایت کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پاسخ به تجاوز ترکیه به خاک عراق، شیخ قاسم الطایی از علمای عراقی روز شنبه با صدور بیانیه ای از دولت عراق خواست روابط تجاری خود را با ترکیه کاهش دهد و شرکت های ترکی را از خاک عراق بیرون براند و از ترکیه به شورای امنیت شکایت کند و افزود: خاک عراق بی صاحب نیست که ترکیه یا هر کشور دیگری بخواهد به آن تجاوز کند.

وی افزود: بمباران شمال عراق توسط ترکیه به بهانه مبارزه با حزب کارگر کردی در شمال عراق، اقدامی خصمانه و غیر مقبول و محکوم است و ما از دولت عراق انتظار داریم در پاسخ به این اقدام روابط تجاری خود را با ترکیه کاهش دهد و از ترکیه به شورای امنیت شکایت کند.

این روحانی عراقی گفت: تجاوز به عراق، تجاوز به قانون بین الملل و عرف های سیاسی در احترام به حاکمیت کشورها است و عراق نیز کشور بی صاحبی نیست که ترکیه یا هر کشور دیگری بخواهد به آن تجاوز کند.

وی افزود: به نفع ترکیه بود که ابتدا از دولت عراق بخواهد افراد این حزب را از مرزهای عراق بیرون براند و دست به چنین تجاوز قبیحی نزند؛ چرا که کردستان مانند هر کدام از استان های دیگر عراق است و این حق را داریم که از آن دفاع کنیم.

الطایی اقدامات اخیر ترکیه را حاکی از بی احترامی طرف مقابل به روابط همسایگی با عراق و نادیده گرفتن استقلال و حاکمیت عراق دانست و افزود: کسی که نسبت به کشور خود غیور نباشد، شایسته نیست عنوان شهروند یا مسئول آن کشور را داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha