پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله ناصری یزد

حوزه/ غرب برای جبران کمبود ارتباط با خانواده، ترویج فرهنگ زندگی‌های مجردی و انس با حیوانات را به جوانان ما توصیه می‌کند!

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، در نشست خبری با اصحاب رسانه در ارتباط با دغدغه‌های سیاسی نظام و مباحث سیاسی و چالش‌های موجود در این عرصه، گفت: نظام ما یک نظام اسلامی است و حرکت‌های سیاسی آن هم باید بر مبنای اعتقادات و ‌ارزش‌ها و برادری باشد. در این جامعه حتی اگر حزب و گروه تشکیل شود، اگر هدف آن خدمت به مردم باشد، هیچ دعوایی رخ نمی‌دهد؛ زیرا اگر همه اهداف یکی و راه‌های رسیدن به آن متفاوت باشد، در نهایت بر سر رسیدن به هدف توافق حاصل می‌شود.

وی با بیان این که هدف حکومت اسلامی این است که مردم را به رشد و عاقبت به خیری سوق دهد، ابراز داشت: در نظام اسلامی مردم و مسئولان می‌کوشند که به ارزش‌های اسلامی دست پیدا کنند، نه این که برای اعتلای یک حزب و گروه سیاسی فعالیت کنند، اما اشکال اینجاست که عده‌ای از اعضای احزاب و گروه‌ها، از هدف جلو می‌زنند و گاه با حرف‌های نسنجیده، سبب ایجاد کدورت در جامعه می‌شوند و در نهایت نیز این حرکات و رفتار سبب می گردد، اصل وظیفه که همانا خدمت به مردم است، به فراموشی سپرده شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به این که امام راحل چارچوب نظام سیاسی الهی را ترسیم کردند که اگر آن را مد نظر قرار دهیم، فعالیت‌های سیاسی ما درست پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: این که مردم همه در اداره حکومت سهیم باشند و مسئولان هم خدمتگزار نظام و مردم باشند، موضوع بسیار مهمی است که در بطن نظام ساسی الهی قرار دارد.

*سردرگمی جوانان!

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل فرهنگی پرداخت و با اشاره به این که پیوستگی و همبستگی میان خانواده‌های ایرانی به صورت پررنگی وجود داشته، گفت: یکی از مسائلی که امروز سبب سردرگمی جوانان شده، این است که امروزه روی حفظ کانون خانواده‌ها کمتر کار می‌شود.

*ترویج فرهنگ زندگی مجردی!

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که غرب به دنبال ترویج فرهنگ تک فردی در جامعه ایرانی است، گفت: زندگی‌های مجردی و انس با حیوانات وسیله‌هایی است که غرب برای جبران کمبود ارتباط با خانواده به جوانان توصیه می‌کند، زیرا نمی‌خواهد در جامعه ما خانواده‌ها با یکدیگر ارتباط داشته باشند، بلکه به دنبال ترویج زندگی فردی هستند تا افراد خانواده را به صورت جدا از یکدیگر به محیط جامعه بکشانند و مسائل عاطفی در خانه و خانواده کم شود.

وی ادامه داد: نتیجه این موضوع این است که برنامه‌های اخلاقی، عبادت‌ها، نیکی‌ها و دیگر موارد خوب از جامعه رخت بر می‌بندد و به جای آن فرهنگ نامناسب غرب وضد ارزش‌ها در جامعه ما بوجود می‌آید.

*تاکید بر تربیت دینی فرزندان

امام جمعه یزد تصریح کرد: آموزش و پرورش و مدارس باید روی این موضوع کار کنند و حتی سبک درسی ما باید تغییر پیدا کند و فرزندان از دوران کودکی و نوجوانی ارزش‌ها را فرا بگیرند

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اهمیت ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه، گفت: چرا ارزش‌های خانوادگی در جامعه ما کم رنگ شده است؟! یکی از مسائلی که اصحاب فرهنگ باید به پیدا کردن راهکار در ارتباط با آن بپردازند این است که چگونه می‌توان خانواده‌ها را با سبک زندگی اسلامی آشنا و مانوس کرد.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: از آنجا که پایه اعتقادی فرزندانمان را در مدارس محکم نمی‌کنیم تا هویت واقعی و شخصی خود را درک کنند، از فرهنگ وارداتی تاثیر زیادی می‌گیرند.

*ضرورت تلاش برای حفظ کانون خانواده

امام جمعه یزد با اشاره به این که لازم است برای افزایش قدرت تعقل و تربیت دینی دختران و پسران تلاش کرد، خاطرنشان کرد: فرزندان ما چون زمینه اعتقادی قوی پیدا نمی‌کنند، قدرت انتخاب را از دست می‌دهند و اسیر فریب و وسوسه‌های غرب و استکبار می‌شوند، بنابراین باید برای حفظ کانون خانواده و جلوگیری از تسلط فرهنگ غرب بر روی خانواده‌ها تلاش کرد.

*وضعیت مصلای جدید

امام جمعه یزد همچنین به وضعیت احداث مصلای جدید یزد اشاره کرد و گفت: با توجه به این که در حال حاضر در یزد، یک میدان بزرگ برای اجتماعات وجود ندارد و کوچکترین اجتماعی در میدان امیرچخماق منجر به بسته شدن خیابان‌ها می‌شود، لذا ما به دنبال طراحی فضایی هستیم که علاوه بر وجود یک میدان بزرگ برای اجتماعات بزرگ، دارای مصلایی با ظرفیت 100 هزار نفر، سالن اجتماعات، کتابخانه، حوزه، بازار و ... با سبک و سیاق معماری اصیل و سنتی باشد که برای این منظور، ترمینال سابق یزد در نظر گرفته شده و باید همت بلند داشته باشیم و یک بنای تاریخی و ملی در استان یزد احداث کنیم.

*معماری اسلامی نهفته در بافت تاریخی یزد

وی در ادامه با اشاره به اینکه بافت تاریخی یزد نشانگر معماری اسلامی، سلیقه، ذوق و ابتکار گذشتگان و نیاکان ماست، گفت: بافت تاریخی یزد در واقع گویای فرهنگ اجتماعی و دینی ماست باید آن را حفظ کرد.

وی، ثبت جهانی بافت تاریخی یزد را مسئله‌ مهمی خواند و عنوان کرد: این بافت قبل از ثبت جهانی، نیاز به حفظ و بازسازی دارد، چرا که اخلاق، روحیات قدیمی، اعتقادات، اداره خانواده‌ها و سبک برخورد خانواده‌ها در این بافت‌ها نهفته است که باید این موارد را هم به گردشگران آموزش دهیم.

*تاکید بر حل مشکل کم آبی

آیت الله ناصری در پایان به مشکل کم آبی یزد اشاره کرد و خواستار تلاش جدی مسئولین کشوری و استانی برای رفع این مشکل شد و گفت: مسئولین با حفظ منابع آبی موجود استان برای منابع آبی جدید تدبیر کنند، البته مردم هم باید با صرفه جویی، به حل این مشکل کمک کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha