سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جواهریان کاشان

حوره/ سپاسگزاری از عالمانی که در کمال صداقت و اخلاص، عمر خود را در تعلیم و ترویج مکتب اهل بیت (ع) گذرانده‌ و باعث آثار و برکات فراوانی در جامعه شده‌اند، بر ما لازم است.

حجت الاسلام جواهریان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» از کاشان، با اشاره به اتمام طرح اکرام روحانیون پیشکسوت (معمرین) در منطقه کاشان، بیان کرد: به یاری خداوند توانستیم امسال تعداد 24 نفر از روحانیون و محققین را در شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، ابوزیدآباد و قمصر تکریم کنیم.

وی، آیه 18 سوره آل عمران که خداوند متعال می‌فرماید " شَهِدَ اللّهُ أَنَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ وَالْمَلاَئِكَةُ وَأُوْلُواْ الْعِلْمِ قَآئِمَا بِالْقِسْطِ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ / خدا كه همواره به عدل قيام دارد گواهى مى‏دهد كه جز او هيچ معبودى نيست و فرشتگان [او] و دانشوران [نيز گواهى مى‏دهند كه] جز او كه توانا و حكيم است هيچ معبودى نيست" را نشانگر جایگاه اهل علم در نزد قرآن دانست و افزود: کتاب‌های معتبری همانند کافی، بحارالانوار و دیگر کتب اصیل معمولاً اولین بابها در مورد علم، عالم و جایگاه و احترام آن‌ها می‌باشد.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه کاشان در ادامه بر لزوم تکریم از معمرین اشاره کرد و گفت: سپاسگزاری از زحمات عالمانی که در کمال صداقت و اخلاص، بهترین سال‌های عمر خود را در تعلیم علم و ترویج مکتب اهل بیت (علیهم‌السلام) گذرانده‌اند و با توکل به خداوند متعال و با کوله باری از تجربه، برگ زرینی در کارنامه عمر با برکت خویش داشته و باعث آثار و برکات فراوانی در منطقه و اجتماع شده‌اند، بر ما لازم است.

وی با بیان این که طرح اکرام روحانیون در سال‌های اخیر توسط مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از اوایل ماه مبارک رمضان در سراسر کشور اجرا می‌شود، گفت: ما با حضور در کنار معمرین بزرگوار علاوه بر دلجویی و بررسی مشکلات احتمالی، از نظرات، پیشنهادات و تجربیات ارزنده آنها استفاده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام جواهریان در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که اجرای این طرح را در تمام سطوح اساتید، علما، دانشمندان، محققین و طلاب محترم داشته باشیم و امید است این امر موجبات خوشنودی حضرت ولی‌عصر (عج) را فراهم نماید.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha