شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام هادی محمدلو - آذربایجان غربی

حوزه/ استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: ربا و رشوه خواری به یکی از معضلات اجتماعی در جامعه تبدیل شده و متاسفانه برخی از افراد به این گناه آلوده می شوند.

حجت الاسلام هادی محمدلو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به ضرورت توجه به آسیب های اجتماعی، اظهارداشت: رشوه خواری و پول حرام در دین اسلام مورد نهی قرار گرفته و افراد باید با توجه به فرامین الهی و سیره پیامبر(ص) و معصومین(ع) از ارتکاب به این گناه خودداری کنند.

وی در ادامه افزود: ربا، رشوه خواری و مال اندوزی و کسب روزی حرام علاوه بر داشتن گناه اخروی، سبب خسران در زندگی شده و قطعا از نظر تربیت اسلامی نماز، روزه و عبادت فرد در پیشگاه خداوند متعال مورد قبول واقع نمی شود.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره لزوم به تربیت فرزندان متناسب با اصول و قواعد اسلامی، تصریح کرد: افرادی که به ربا،  رشوه و ... آلوده می شوند، در تربیت فرزندان دچار مشکل شده و این موضوع یکی از آثار و تبعات استفاده از مال حرام است.

حجت الاسلام محمدلو تصریح کرد: همه افراد جامعه باید پایبند به قانون باشند و برای داشتن اقتصادی سالم و به دور از هرگونه مال اندوزی های نادرست در جامعه از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نکنند.

وی افزود: روحانیون نقش مهمی در هدایت و بیان راهکارهای مناسب در جهت اصلاح جامعه داشته و این قشر فرهیخته باید در همه حال امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه جاری کند.

استاد حوزه علمیه خوی خاطر نشان کرد: استفاده از پول های حرام و رشوه برای کمک به فقیران و مستمندان جایز نیست و این کمک های انسان دوستانه باید با مصادیق و اموال حلال و با هدف جلب رضایت خداوند متعال انجام شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha