چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
شاه جعفری -  تهران

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه تهران از برگزاری متمرکز دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه تهران برای نخستین بار در مدرسه علمیه امام صادق(ع)شهرستان پاکدشت خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین شاه جعفری، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» با اعلام این مطلب اظهارداشت: دوره اختبار و تثبت از دوره های بسیار مهم برای متقاضیان ورود به حوزه است که در آن افرادی که توانسته اند در آزمون کتبی موفق بشوند به این دوره راه یافته و ضمن آشنایی با اصول حوزه های علمیه با باید و نباید های طلبگی آشنا می شوند.

وی افزود: این دوره طی سال های گذشته، توسط مدارس علمیه و به صورت جداگانه برگزار می شد اما امسال طی برنامه ریزی های انجام شده مقرر گردیده تا این دوره به صورت متمرکز برگزار گردد.

معاون تهذیب حوزه علمیه تهران، با بیان این که دوره میثاق طلبگی، امسال با حضور 1500متقاضی ورود به حوزه برگزار می گردد، بیان داشت:  طبق برنامه ریزی های انجام شده این دوره در مدرسه علمیه امام صادق(ع)شهرستان پاکدشت که از بزرگترین  مدارس استان است برگزار می گردد.

وی با اشاره به اینکه در این دوره اساتید مشاوره و اخلاق مطرح حوزوی کشوری  حضور خواهند داشت، گفت: در این دوره با هماهنگی های انجام شده تعدادی از اساتید مشاوره حوزه های علمیه حضور داشته و تمام افراد حاضر در گروه را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

حجت الاسلام و المسلمین شاه جعفری، یادآورشد: مراسم افتتاحییه این دوره بزرگ 28 مردادماه با سخنرانی ویژه حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران و با حضور تمام مسئولان و مدیران حوزه علمیه تهران در این مدرسه برگزار خواهدشد.

وی با تاکید بر اینکه در تلاشیم تا افراد توانمند و نخبه وارد حوزه تهران شوند، بیان داشت: حدود 2400 نفر در آزمون اولیه ورودی حوزه علمیه تهران ثبت نام کرده بودند که 1500 نفر موفق شدند در آزمون کتبی، حد نصاب های لازم را کسب کنند.

انتهای پیام 313/18

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha