پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
واکنش علما به کودک کشی

حوزه / سال ۱۳۶۹ شمسی بود که سازمان کنفرانس اسلامی اقدام به تصویب اعلامیه اسلامی حقوق بشر در حوزه کشورها و دولت‌های اسلامی نمود.

هیجده سال بعد، یعنی در سال ۱۳۸۷ بنا به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران، سالروز تصویب اعلامیه اسلامی حقوق بشر، یعنی ۵ اوت هر سال (۱۴ مرداد) به عنوان روز "حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی" نامیده شد و مقرر گردید کشورهای اسلامی هر ساله این روز را در سطح ملی خود، گرامی دارند. کشورمان نیز در سال ۱۳۸۸، این روز را در تقویم ملی مناسبت‌های خود گنجاند و معمولاً هر ساله در چنین ایامی نشست ها و همایش هایی با این موضوع برگزار می شود.

هدف ما در این مجال اشاره به این همایش ها نیست؛ بلکه در گفتگو با اساتید حوزه به مساله حقوق بشر و دروغی که غربی ها به بهانه آن به جهانیان می گویند، پرداخته و نظرات آنان را جویا شده ایم؛

*مدعیان غربی حقوق بشر دروغ می گویند

آیت الله مرتضی مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که غربی ها و آمریکایی ها به دروغ مدعی دفاع از حقوق بشر هستند، اظهار داشت: آن ها اگر راست می گویند چرا دست از حمایت از رژیم کودک کُش صهیونیستی برنمی دارند که به هر بهانه دست به جنایت و کشتار می زند و کسی هم در دنیا جز جمهوری اسلامی ایران جرأت نمی کند رسماً به این جنایت ها واکنش نشان دهد.

وی افزود: واقعیت آن است که اشغالگران قدس با سکوت تأیید آمیز مجامع و سازمان های مدعی حقوق بشر دست به این قبیل جنایات می زنند که آخرین آن، همین جنایتی بود که بر اثر آن کودک شیرخواره ای زنده زنده در آتشی که صهیونیست های شهرک نشین برپا کرده بود، سوزانده شد.

*طبل رسوایی مدعیان دروغین به صدا درآمده

آیت الله ممدوحی، عضو خبرگان رهبری نیز با اشاره به توطئه ها و فریب های غرب که به اسم حقوق بشر در جهان انجام می شود ، گفت: خدای متعال طوری ساختار و بنای این دنیا را قرار داده که فریبکاران و فتنه گران در هر اسم، لباس و قالبی نهایتاً رسوا می شوند و امروز مشاهده می کنیم که آمریکای جهانخوار و صهیونیست‌های غاصب و وحشی چطور در دنیا رسوا شده و همه ملت های آزادی خواه دنیا فارغ از دولت هایشان از آن ها منزجر و متنفر هستند.

*دروغ پراکنی با ابزارهای رسانه ای و هنری!

وی افزود: متاسفانه این مدعیان با ابزارهای رسانه ای و هنری می خواهند به دروغ و تزویر، خود را مدافع حقوق بشر قرار دهند و حال آن که بیشترین جنایت ها را در این کره خاکی مرتکب می شوند و تازه با پررویی تمام دیگران را همچون ایران اسلامی به نقض حقوق بشر متهم می کنند.

*حقوق بشر اسلامی را به دنیا نشان دهیم

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: ما باید در برابر مدعیان دروغین حقوق بشر بتوانیم حقوق بشر اسلامی را با نگاهی به آموزه های دینی و در رأس آن قرآن کریم و بیانات گهربار ائمه اطهار(ع) به دنیا نشان داده و در مسیر ترویج آن بکوشیم.

*حقوق بشر؛ ابزار سیاسی دول غربی

حجت الاسلام و المسلمین جواد حبیبی تبار، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه نیز با بیان این که متاسفانه امروزه حقوق بشر به ابزاری سیاسی در دست دولت های غربی تبدیل شده است، ابراز داشت: در حمله عربستان به یمن و نیز در جنگ غزه به عینه همگان مشاهده کردند که حقوق بشر، دروغی بیش نیست؛ چراکه هم عمال آل سعود و هم صهیونیست ها در دو جنگ اخیر مرتکب جنایات ضد حقوق بشری شدند؛ اما کشورهای غربی و در رأس آن ها ایالات متحده یا سکوت کرده و یا به طور ضمنی از جنایتکاران حمایت نمودند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت موازین و بایسته های حقوق بشری در دنیای کنونی گفت: تمام دولت ها چه قدرتمند و چه ضعیف، چه دارا و چه ندار، باید حقوق بشر را در راستای تکریم انسان و احترام به همه هم نوعان رعایت کنند و نباید وضع به گونه ای باشد که به هر بهانه و توجیهی، این موازین زیر پا گذاشته شود.

*آمریکا، بزرگترین ناقض حقوق بشر است

حجت الاسلام احمدی نسب، وکیل و حقوقدان حوزوی نیز با اشاره به این که امروز آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا است، گفت: متاسفانه مواضع مقامات آمریکایی درباره حقوق بشر درایران جنبه سیاسی دارد و در سال های اخیر دیده ایم که به دروغ ایران اسلامی را متهم به نقض حقوق بشر می کنند و حال آن که خود بزرگترین ناقضان حقوق بشر در دنیا هستند.

وی افزود: دخالت‌هاي مكرر اين كشور سلطه جو نه تنها بويي از دفاع از حقوق بشر نمي‌دهد بلكه تجاوز و چپاول ملت‌ها در راس هرم فكري آمريكايي‌ها قرار دارد؛ به گونه ای که به گواه تاريخ اين كشور سلطه جو با طرح برده‌داري و تبعيض نژادي سياهپوستان اولين جرقه نقض حقوق بشر را زد.

*تناقضات غربی در دفاع از حقوق بشر انسانی

حجت الاسلام و المسلمین حکیمیان،  عضو هیئت علمی گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به تناقض آشکار مدعیان غربی دفاع از حقوق بشر اشاره و تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر شاهد رویکرد سیاسی و متناقض غربی ها در مساله حقوق بشر و آزادی بیان هستیم؛ به طوری که آن ها به راحتی به مقدس ترین مقدسات بیش از یک میلیارد انسان مسلمان که شخص پیامبر (ص) باشد در رسانه های خود توهین می کنند و از سویی با داشتن زندانهایی چون گوانتانامو کرامت انسانی را به لجن می کشند؛ اما باز هم با پررویی و گستاخی هر چه تمام مدعی دفاع از حقوق بشر هستند و دیگران را ناقض آن توصیف می کنند!

*قرآن و نهج البلاغه؛ مصداق بارز رعایت حقوق بشر

وی با بیان این که حقوق اسلامی بهترین و بیشترین حمایت را از حقوق بشر در راستای حفظ عزت و کرامت انسانی به عمل آورده است، گفت: نگاهی به آیات نورانی قرآن کریم و نیز نهج البلاغه مولی الموحدین علی(ع) به خوبی نشان می دهد که حقوق بشر در معنای واقعی تا چه در آموزه های اسلامی جایگاه و مرتبت والایی دارد؛ در حالی که حقوق بشر غربی چه در متن و چه در عمل با مشکلات و تناقضات بسیاری روبروست.

گزارش از: سید محمد مهدی موسوی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha