جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، تولی و تبری را مقدمه ای برای اجرای امربه معروف و نهی از منکر دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در آیین تودیعه و معارفه دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان، با تاکید بر اهمیت اجرای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اظهارداشت: بر هر فرد مسلمانی علاوه بر رعایت نمودن اصول دینی اجرا و عامل بودن نسبت به فروعات هم مهم و مورد تاکید است.

وی افزود: استقبال و تشویق نسبت به اعمال نیک و شایسته و بیزاری و دوری جستن از افکار و اعمال ناپسند موجب تبلیغ و اجرای تولی و تبری در جامعه می شود که این خود مقدمه ترویج فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: امیرالمومنین (ع) می فرمایند:« هرکس امربه معروف و نهی از منکر در جامعه را جاری و ساری کند جانشین و خلیفه الهی در روی زمین است» که این امر بیانگر اهمیت امربه معروف و نهی از منکر در اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر رعایت احترام و عزت در نهی نمودن افراد و رعایت مراتب امر به معروف و نهی از منکر اذعان داشت: برخورد و جدیت در امربه و معروف و نهی از منکر موجب جلوگیری از گسترش ناهنجاری اجتماعی و آسیب های ناشی از آن می شود.

وی افزود: تبلیغ امربه معروفات و ترغیب نمودن مردم به اعمال شایسته و نیک در کنار نهی از منکرات و اعمال ناشایست موجب پویایی و نشاط معنوی افراد در جامعه می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha