شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علی اکبر موسوی اندیکا

حوزه/ برای ایجاد فرهنگ حجاب و پوشش مناسب در جامعه، باید ابتدا پایه های اعتقادی و بینش افراد رانسبت به این موضوع، محکم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت الاسلام سید علی اکبر موسوی، امام جمعه اندیکا، در همایش حجاب و عفاف که از سوی جامعه پزشکی اندیکا برگزار شده بود، اظهار داشت: تفکراتی در موضوع حجاب و عفاف در میان جامعه پزشکی وجود دارد که صحیح نیست و باید مسائلی از این دست، برای مردم تبیین شود تا دچار اشتباه نگردند.

حجت الاسلام موسوی، خطاب به کارشناسان شبکه بهداشت و درمان، پزشکان و بهورزان حاضر در جلسه، عنوان کرد: امر طبابت نیز همچون سایر مشاغل مستلزم رعایت مسائل شرعی است که به فراخور شرایط بیمار و پزشک، برخی محدودیت ها برداشته می شود اما این به معنای محرمیت نیست.

امام جمعه اندیکا، ادامه داد: متاسفانه موارد بسیاری اتفاق می افتد که مراجعان و یا پزشکان به خاطر عدم اطلاع کافی از مسائل شرعی، احکام برخورد با نامحرم همچون حجاب و تماس با بدن را رعایت نمی کنند.

رییس شورای عمومی اندیکا، بر نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف تأکید و خاطرنشان کرد: برای ایجاد فرهنگ حجاب و پوشش مناسب در جامعه، باید ابتدا پایه های اعتقادی و بینش افراد رانسبت به این موضوع، محکم کنیم و این مستلزم نهادینه سازی باورهای درست و فرهنگ سازی دقیق است.

وی با اشاره به وظیفه خطیر نهادهای مسوول در حوزه عفاف و حجاب  افزود: ایمان و اعتقاد راسخ  مسوولان در این زمینه بسیار موثر است و  نباید ذره ای خلل در اعتقاد و اهمیت پی گیری این مسئله در جامعه ایجاد شود.

حجت الاسلام موسوی، در پایان اظهار داشت: در گسترش و اشاعه تفکر دینی در جهت آموزش جامعه پزشکی و همچنین عموم مردم، باید با ارائه الگو های علمی و عملی در جامعه پزشکی، تمامی احکام پزشکی بویژه در مسئله مواجهه با نامحرم تبیین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha