جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 355751
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
حجت الاسلام هاشمی نژاد امام جمعه باغملک

حوزه/ حقوق بشر در مفهوم غرب، یعنی نسل کشی و تاریخ به روشنی شاهد جنایات وحشتناک در فلسطین به‌ویژه غزه، یمن، بحرین، سوریه و عراق بوده و خواهد بود.

 حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد، امام جمعه باغملک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، با اشاره به روز حقوق بشر و کرامت انسانی، اظهار داشت: مسأله حقوق بشر امروزه مورد سوء استفاده حکومت‌های مستکبر قرار گرفته و به ابزار و وسیله‌ای برای سیطره بر کشورهایی که می‌خواهند سرپای خود بایستند، تبدیل شده است.

وی، به معنای حقوق بشر در مفهوم غربی اشاره کرد و گفت: حقوق بشر در مفهوم غرب، یعنی نسل کشی و تاریخ به روشنی شاهد این جنایات وحشتناک در فلسطین به‌ویژه غزه، یمن، بحرین، سوریه و عراق بوده و خواهد بود.

این استاد حوزه علمیه، جنایات رخ داده در کشورهای اسلامی، از دیدگاه غرب را عین حقوق بشر خواند و افزود: حقوق بشر از نگاه غرب یعنی تولید انبوه صلاح های شیمیایی، میکروبی و اتمی و استفاده آن در هیروشیما و ناکازاکی و مقابله با دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای ایران به بهانه دروغین ساخت بمب اتمی...!

امام‌جمعه باغملک، با تأکید بر این که آمریکا هیچ‌گاه نمی‌تواند داعیه دار حقوق بشر باشد، گفت: اگر روحانیت شیعه به‌عنوان مروج واقعی اسلام ناب محمدی(ص)، حقوق بشر واقعی از دیدگاه اسلام را معرفی کند، دیگر آمریکا نمی‌تواند این‌گونه وقیحانه خود را حامی حقوق بشر معرفی کند.

حجت الاسلام هاشمی نژاد، در ادامه با بیان اینکه رسانه‌های بیداری و شنیداری انقلاب اسلامی ایران باید گسترش یابند گفت: خوشبختانه با گسترش ابزارهای رسانه جمعی، هر ایرانی خود می‌تواند یک مبلغ کرامت و حقوق انسانی واقعی باشد تا دیگر هیچ خبری همچون اتفاق اخیر و جنایتی که در فلسطین اشغالی رخ داد و یک کودک بی‌گناه گشته شد، سانسور نشود و مردم جهان متوجه عمق فجایعی که در منطقه رخ می‌دهد، باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی باغملک، در پایان با اشاره به وظایف اندیشمندان، علما و حوزه‌های علمیه در حقوق ارائه نسخه‌ای واقعی از حقوق بشر اسلامی به جهان، تصریح کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری در پیامی به جوانان اروپایی از آنها خواست که اسلام واقعی را مستقیماً از خود ایران دریافت کنند، علما و اندیشمندان اسلامی نیز در مرحله نخست باید حقوق بشر واقعی را از بطن دین مبین اسلام استخراج و سپس به جهانیان معرفی کنند تا شاهد موج جدیدی از اعتراضات مردمی در کشورهای اروپایی علیه نقض حقوق بشر جهانی توسط دولت‌های مستکبر باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha