سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024


آیت‌الله قبلان

حوزه/ ارتباط ایران و مصر به سود جهان اسلام و منافع ملت های مسلمان است و دو ملت و دولت ایران و مصر برادر هستند و همه ما باید برای تحکیم روابط این دو کشور و حفظ همکاری آنها در مبارزه با تروریسم تکفیری و صهیونیستی تلاش کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، محمد بدرالدین سفیر مصر در لبنان با آیت الله عبدالامیر قبلان نائب رئیس مجلس اعلای شیعی دیدار کرد.

آیت الله قبلان در این دیدار گفت: مصری ها باید در راه حفظ مصر و امنیت آن دست به دست هم بدهند تا این ملت از نعمت ثبات و شکوفایی بهره مند شوند و مصر پناهگاه عرب ها و مسلمانان باشد؛ چراکه این کشور جایگاه بزرگی دارد که باید از آن برای حفظ اسلام از افراطی گری بهره ببرد.

ایشان افزود: الازهر نقش بزرگی در تعمیم گفتمان اسلامی معتدل دارد و ما باید اسلام را با روش های مسالمت آمیز حفظ کنیم و با استفاده از موعظه حسنه و بر اساس محبت، انسان ها را به اسلام دعوت کنیم.

شیخ قبلان از اهل سنت خواست به شیوه و سیره معتدل الازهر ملتزم باشند و افزود: ما می خواهیم اسلام از خشونت، تعصب، ترور و تکفیر به دور باشد زیرا اسلام دین تسامح و مهربانی است و همواره انسان ها را به گفتگو و همکاری در امور نیک دعوت می کند.

ایشان در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد پل های ارتباطی میان ایران و مصر گفت: ارتباط ایران و مصر به سود جهان اسلام و منافع ملت های مسلمان است و دو ملت و دولت ایران و مصر برادر هستند و همه ما باید برای تحکیم روابط این دو کشور و حفظ همکاری آنها در مبارزه با تروریسم تکفیری و صهیونیستی تلاش کنیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha