جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ شهدا درس فداکاری، دفاع از دین و کشور و ایستادگی در برابر مستکبرین را به ما آموختند و امروز وظیفه ماست که این درس ها را عملیاتی کنیم و باید همان گونه که اباعبدالله(ع) الگوی ماست، شهدا نیز الگوی ما باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در آستانه حضور کاروان شهدای غواص در استان اصفهان، در پیامی تصریح کرد: این شهدا متعلق به همه ملت بوده و هر یک از آنان به عنوان یک شهید ملی هستند.

وی در ادامه افزود:  شهدا همواره باعث سربلندی ملت خواهند بود و در روزهای آتی نیز  شاهد حضور شهدای غواص در استان اصفهان هستیم و در روز شهادت امام صادق(علیه السلام) این تشییع در شهر اصفهان انجام می شود.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم حضور پرشور مردم در مراسم استقبال و تشییع شهدا، تصریح کرد: حماسه ای که مردم تهران در ماه مبارک رمضان در استقبال و تشییع شهدای غواص انجام دادند و باعث خوشحالی رهبر معظم انقلاب و قطعاً امام زمان(عج) شدند را اصفهانی ها به صورت باشکوه تر انجام می دهند و بار دیگر حماسه ۲۵ آبان را زنده می کنند .

وی اضافه کرد: حضور پرشکوه مردم در چنین برنامه ها و مناسبت هایی علاوه بر وظیفه ملی و دینی، مشت محکمی است بر دهان دشمنان اسلام و استکبار جهانی که بدانند این ملت همواره راه شهدا را ادامه خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، درباره وظیفه ذاتی مردم در مقابل شهدا، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده کاروان شهدا، علاوه بر شهر اصفهان در دیگر شهرستان های استان نیز حضور پیدا خواهند کرد و وظیفه ذاتی همه ما در مقابل شهدا این است که راه آنها را ادامه دهیم و درسی که آنها عملاً به ما دادند را یاد بگیریم و در عمل به کار بندیم.

وی در ادامه تصریح کرد: شهدا درس فداکاری، دفاع از دین و کشور و ایستادگی در برابر مستکبرین را به ما آموختند و امروز وظیفه ماست که این درس ها را عملیاتی کنیم و باید همان گونه که اباعبدالله(ع) الگوی ماست، شهدا نیز الگوی ما باشند.

امام جمعه اصفهان درباره تأثیر حضور در مراسم تشییع پیکر این شهدا، گفت: حضور در این مراسم ارائه درس هایی است که از شهدا گرفتیم که خدایی نکرده روحیه شهدا از ما گرفته نشود و برای همیشه درراه شهدا باقی بمانیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد برپایی چنین مراسمات معنوی همانند برپایی مراسم اباعبدالله(ع) در ماه های محرم و صفر است و بدون شک تکرار و تمرین درس هایی است که از نهضت عاشورا گرفته ایم.

آیت الله طباطبایی نژاد، تشییع باشکوه شهدا را نماد مقاومت ملت ایران برشمرد و گفت: هر چه تشییع جنازه شهدا باشکوه تر برگزار شود، در درجه اول نماد مقاومت ملت ایران و در درجه دوم نماد این است که ما راه شهدا را به طور قطع ادامه می دهیم.

وی تصریح کرد: بزرگداش شهدا باید آن چنان باشکوه برگزار شود که دشمن هیچ گاه خیال ضعف ملت ایران را به خود راه ندهد و بداند که ملت برای همیشه این مسیر را ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha