پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمدعلی مددی

حوزه/ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست تعاملی باعث شد تا توافق نامه هسته ای امضا شود و همه طرف ها از آن راضی باشند و تنها جنگ افروزان آمریکایی و رژیم غاصب صهیونیستی از این مسئله ناراحت باشند.

محمدعلی مددی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه» با اشاره به توافق هسته ای و فضاسازی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: توافق هسته ای باعث شد تا پروژه ایران هراسی خنثی شده و رفت و آمدهای سیاسی و تحرکات اقتصادی مثبت رونق بگیرد و قطعا این مسئله که آثار خوبی خواهد داشت .

وی با تاکید بر این که غربی ها به ناحق ایران  را حامی تروریست و مخل امنیت جهانی معرفی می کردند، گفت: توافق هسته ای خیلی زود آثار خود را نشان داد و کشورهای اروپایی و آمریکایی که ایران را مخل امنیت جهانی معرفی کرده بودند، برای سفر به ایران در نوبت هستند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کسانی که با چشم پوشی بر حقایق، علیه توافق هسته ای موضع گیری می کنند، ابراز داشت: شورای امنیت سازمان ملل که عالی ترین مرجع جهانی است، حق غنی سازی ایران را به رسمیت شناخت که در تاریخ بی سابقه است .

مددی، نقد سازنده را راهگشا خواند و تصریح کرد: باید بین تخریب و انتقاد تفاوت قایل شویم و کسانی که سیاست تخریب را در پیش گرفته اند، به وجدان خود مراجعه کرده و منافع ملت را در نظر بگیرند، نه نافع حزبی و جناحی.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به چشم انداز توافق هسته ای اشاره کرد و گفت: این توافق باعث بهبود شرایط اقتصادی کشور می شود و منابع مالی ایران که تاکنون بلوکه شده بود، آزاد می گردد و با سرمایه گذاری هایی که صورت خواهد گرفت، آینده خوبی را برای کشور رقم خواهد زد .

وی تصریح کرد: سرمایه های آزاده شده باید صرف سرمایه گذاری در زیرساخت ها، رونق تولید داخلی بر مبنای راهبردهای اقتصاد مقاومتی، توسعه واحدهای بزرگ تولیدی و ایجاد فرصت های جدید هزینه شود .

مددی با بیان این که تفیقات توافق هسته ای توفیقاتی در آینده ثابت خواهد شد، خاطرنشان کرد: از هم اکنون نمی توانیم به مردم امیدواری دهیم و تواقعات را بالا ببریم، اما بازتاب توافق هسته ای به اندازه ای مثبت است که فصل جدیدی را در تاریخ کشور رقم خواهد زد .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که تحریم تا حدودی اثرات منفی بر جای گذاشت و باید با درایت و تدبیر به دنبال مدیریت زمان پسا تحریم باشیم، گفت: ذوق زدگی سیاسی و اقتصادی باعث حاشیه سازی می شود و آنهایی که به دنبال مشکل سازی هستند از این فرصت استفاده خواهند کرد.

وی با ابراز تاسف برخی عملکرده در گذشته، گفت: جنجال آفرینی ها باعث شده بود که ایران اسلامی که بر اساس آموزه های اسلام به جنگ اعتقادی ندارد، تروریست معرفی شود و دنیا نگران این باشد که انرژی هسته ای ایران به بمب اتم منجر می شود. اما سیاست تعاملی باعث شد تا توافق نامه هسته ای امضا شود و همه طرف ها از آن راضی باشند و تنها جنگ افروزان آمریکایی و رژیم غاصب صهیونیستی از این مسئله ناراحت باشند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرمایه گذاری های رژیم صهیونیستی برای شکست مذاکرات هسته ای، گفت: جمهوری اسلامی ایران در تمام 36 سال گذشته با رژیم صهیونیستی مخالف بوده و آن را فرزند نامشروع آمریکا می داند. به همین دلیل صهیونیست ها بیم آن را دارند که روزی این خواسته ایران محقق شود .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha