چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
صفایی بوشهری در جلسه ستاد زکات استان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر ضرورت اشغال زایی، گفت: مصارف زکات باید به خوداشتغالی ، کارآفرینی و عزت عمومی ختم شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، امروز در نشست ستاد زکات استان بوشهر، با تأکید بر این که مصارف زکات حتما باید به خوداشتغالی و کارآفرینی و عزت عمومی ختم شود، ابراز داشت: سعی شود تا مصارف زکات به صورت نقد به مردم داده نشود، بلکه برای آنها پروژه تعریف شود که خوداشتغالی و کارآفرینی یکی از این موارد است و این مسئله باعث توانمند سازی مردم و رفع بیکاری می شود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر ادامه داد: با توجه به خشکسالی سال های اخیر و وضعیت نامطلوب عشایر، لازم است که هر مقدار زکات از عشایر گرفته می شود برای خود آنها هزینه شود البته نباید خدماتی که وظیفه دولت است را برای آنها انجام داد، بلکه باید با پول زکات خدمات فرادولتی و مردمی برای آنها انجام شود.

وی با اشاره به این که در چندسال اخیر شاهد رشد پرداخت زکات در استان بوشهر بوده ایم، افزود: طبق آمارهای رسمی از سال 89 تا کنون مقدار زکات استان از 300 میلیون، به دو میلیارد و پانصد هزار تومان در سال گذشته رسیده که این آمار بسیار خوبی است.

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که باید ظرفیت هایی مانند قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) و بسیج سازندگی در استان بوشهر فعال شود، در همین رابطه پیشنهاد داد: بین ستاد زکات کشور و قرار گاه خاتم تفاهم نامه ای نوشته شود و این دو نهاد با یکدیگر کار کنند. در سفر اخیر مهندس فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این باره صحبت شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، پروژه های ستاد زکات استان بوشهر را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: با رویکرد جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) که 60 درصد خدمات فقر زدایی و 40 درصد خدمات عمرانی است و با شرایط اقتصادی موجود، انجام این پروژه ها کار بزرگی است.

وی خاطر نشان کرد: در رابطه با پروژه های ستاد زکات ضروری است که یک هیئت نظارت تشکیل شود و از پروژه های در حال احداث و ساخته شده بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha