پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: امروز اقشار مختلف مردم باید نسبت به اهمیت و جایگاه محیط زیست کاملا آگاه و حساس باشند و مسوولین امر باید از هر فرصتی برای اطلاع رسانی و آموزش زیست محیطی در جامعه استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از  روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار مدیرکل و معاونین حفاظت محیط زیست استان قم در سخنانی اظهار داشت: در سالهای اخیر در عرصه حفظ و حراست از محیط زیست موج خوبی در جامعه و در رسانه ها ایجاد شده است که نباید مقطعی و گذرا بوده و این روند باید به خوبی ادامه داشته باشد.

وی بر ضرورت اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگسازی در حوزه محیط زیست تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات در عرصه حفظ و حراست از محیط زیست، جذب مشارکت و حضور موثر مردم در این راستا می باشد و مسوولین امر باید به صورت پیوسته و مستمر از هر فرصتی برای آموزش و آگاه کردن جامعه نسبت به این مساله خطیر و حساس استفاده کنند.

امام جمعه قم با اشاره به نقش ارزنده و موثر روحانیون و مبلغان در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه، خاطرنشان کرد: باید چالش ها و معضلات زیست محیطی و راهکارهای برون رفت از این مشکلات، به همراه برخی مبانی زیست محیطی برای روحانیون و مبلغان به ویژه علما و اساتید حوزه های علمیه مطرح شود تا در این جهت اقدامات مثبت و موثری به انجام برسد.

وی در پایان خواستار همکاری و تعامل هرچه بیشتر اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم با مراکز علمی و پژوهشی حوزوی شد و گفت: شهر مقدس قم دارای ظرفیت ها و توانمندی های گسترده علمی است و می تواند کانون تولید مبانی علمی و پژوهشی در حوزه محیط زیست به ویژه با رویکرد دینی باشد و به عنوان الگویی برای دیگر استانهای کشور مطرح شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از برنامه ها و اقدامات این اداره کل در سالهای گذشته، برخی چالش های و معضلات زیست محیطی استان را مورد توجه قرار داد و گفت: مولفه ها و شاخصه های زیست محیطی در استان قم باید در شأن نام و جایگاه این خطه مقدس باشد.

سید رحمان دانیالی با اشاره به بروز پدیده ریزگردها و گرد و غبار در استان قم به عنوان یکی از مهمترین معضلاتی که سلامت عمومی جامعه را با خطر مواجه کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر این معضل به ویژه بحران دریاچه نمک و منطقه مسیله در سطح ملی پیگیری می شود و امیدواریم با تصمیمات مسوولین کشور شاهد اقدامات خوبی در این زمینه باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه پژوهش های حوزوی می تواند به سمت و سوی پژوهش های دینی و کاربردی در عرصه محیط زیست هدایت شود، تصریح کرد: قطعا روحانیون و حوزه های علمیه با توجه به حضور در میان عامه مردم و نفوذ کلام خود، به خوبی می‌توانند در جهت فرهنگسازی زیست محیطی در جامعه تاثیرگذار باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha