شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انجمن های علمی حوزه

حوزه/ استاد و محقق حوزه علمیه خواهران بر لزوم تقویت تعامل نهادها و انجمن های علمی حوزه با مراکز علمی ، فرهنگی و آموزشی کشور تاکید کرد.

زهرا تاجیک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر لزوم تقویت تعامل و همکاری انجمن های علمی حوزه با نهادهای آموزشی و فرهنگی کشور اظهار داشت: اعضای انجمن های علمی حوزه افراد شاخص و توانمندی در عرصه های گوناگون علوم انسانی هستند که باید از نظرات و دیدگاه های آنان در جهت حل مشکلات فرهنگی و اخلاقی و علمی کشور نهایت استفاده را کرد.

وی که خود عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه می باشد ، افزود: به خصوص این انجمن با توجه به رسالت ها و ماموریت های خاص خود می تواند تعاملات و ارتباطات بسیار سازنده و خوبی با نهادهای آموزشی و پرورشی کشور از جمله وزارت آموزش و پرورش داشته باشد که قطعاً خروجی این تعاملات بسیار پربرکت خواهد بود.

تاجیک خاطرنشان کرد: امروزه مباحث و مسایلی در مدارس ، دانشگاه ها و جریانات علمی و فرهنگی کشور وجود دارد که حوزویان صاحب نظر و فرهیخته می توانند با رصد و شناسایی دقیق آن ها در ارایه راهکارهای اثر بخش به مسئولان برای رفع معضلات کمک شایان توجهی نمایند.

وی افزود: در این میان آن چه مهم است این که از ظرفیت عظیم علمی و پژوهشی حوزه های علمیه به خوبی استفاده شود و طرح های ابتکاری مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.

عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه با بیان این که انجمن های علمی حلقه واسطه میان نخبگان و مردم و مسئولان هستند، گفت: گاهی اوقات ارتباط و تعامل مناسب با ارگان ها و نهادها می تواند ما را در رسیدن به برنامه های مدون کمک کند که نباید از اهمیت این مساله غافل شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha