جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
میرباقری

حوزه / رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه انسان ها استعدادهای متفاوتی با هم دارند، گفت: هر کس باید بر اساس استعداد وقابلیت هایی که دارند حرفه وشغل مورد علاقه خود انتخاب کند ودرآن به رشد وکمال برسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میر باقری در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر، با اشاره به اینکه خداوند به هر کس استعداد وقابلیت خاصی داده تا بر اساس آن رشد وبه کمال برسد، خاطر نشان کرد:انسان باید استعداد وتوانایی های  خود را بشناسد وبر اساس آن برای آینده خود برنامه ریزی کند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: امام صادق (ع) با وجود اینکه شاگردان بسیاری داشت ولی هیچگاه به یک شیوه به آنها آموزش نمی داد بلکه هر کس را بر اساس استعداد وقابلیتی که داشت پرورش می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین میر باقری تصریح کرد : مشکل امروز جامعه ما این است که گاهی کسانی  صاحب مسئولیت ومنصبی می شوند که هیچ استعداد وتوانایی درآن زمینه ندارند لذا هم خود شکست می خورد ، هم جامعه را از مسیر رشد وتعالی باز می دارند.

وی افزود: هر جامعه ای به حرفه ها وشغل های متفاوتی نیاز دارد و هر کس باید بر اساس استعداد وتوانایی که دارد در یک حرفه مشغول شود تا جامعه مسیر آرمانی خود را طی کند.

سخنران مراسم با انتقاد ازاینکه گاه پدر ومادر خواسته هایی را  بر فرزندان خود تحمیل می کنند که استعداد آن را ندارند ومورد علاقه آنها نمی باشد، گفت: پدر داروین دانشمند علوم طبیعی ، که خود پزشکی حاذق بود دوست داشت  فرزندش  هم شغل خودش را ادامه دهد، اما داروین  که می دانست در حرفه ای دیگر استعداد دارد نپذیرفت وبا انتخاب خود رشته علوم طبیعی را برگزید ودر این زمینه نابغه وصاحب فکر شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha