پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: جای تاسف است که کشورهای ابرقدرتی که ادعای بشردوستی و دموکراسی دارند، زمینه و امکانات حمله به غیرنظامیان را فراهم می آورند و برخلاف آنچه ادعا می کنند عمل می نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار دبیر کل صلیب سرخ جهانی، کار این نهاد بین المللی را مهم و حساس عنوان کرده و گفتند: ما در عصری زندگی می کنیم که با وجود تصویب قوانین مربوط به حقوق بشر و علی رغم وجود نهادهای بین المللی و جهانی مشکلات جامعه انسانی هر روز بیشتر می شود و در چنین شرایطی وجود سازمان صلیب سرخ که نتیجه اقدام هانری دونان سوئیسی تحت تاثیر صحنه های رقت بار جنگ  است مهم تر از هر زمانی است و دیگران هم باید همین مسیر را با قوت ادامه دهند .

معظّم له با تأکید بر خدمات انسانی و نوع دوستانه گفتند: در قرآن مجید بعنوان برترین کتاب آسمانی که بر پیغمبر اسلام نازل شده آمده است: " و لقد کرمنا بنی آدم" یعنی ما به انسانها کرامت فوق العاده عنایت نمودیم و انسان را از تمام موجودات برتر می دانیم

حضرت آیت الله علوی گرگانی تأکید کردند: بنابراین در هر زمان و هر مکان باید به سوی تقویت این نوع فعالیت ها و کمک های انسان دوستانه پیش برویم و به آن اهتمام داشته باشیم اما نکته اساسی که امیدوارم به آن توجه ویژه داشته باشید و در ملاقات با مسئولین کشورها پیگیر آن باشید این است که اگرچه جنگ نظامیان با یکدیگر گاه اجتناب ناپذیر است و در طول تاریخ شاهد آن بوده ایم ، اما باید حساب غیر نظامیان را جدا کرد و بر همگان فرض نمود که از حمله به غیر نظامیان اجتناب کنند.

ایشان افزودند: قوانین جهانی تا کنون نتوانسته است این مهم را برای انسان ها تأمین کند و باید در این زمینه تلاش زیادی نمود.جای تاسف است که کشورهای ابرقدرتی که ادعای بشردوستی و دموکراسی دارند، زمینه و امکانات حمله به غیرنظامیان را فراهم می آورند و برخلاف آنچه ادعا می کنند عمل می نمایند.

پیتر مائورر رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ نیز در این دیدار ضمن تشکر از معظم له، به فعالیت 150 ساله صلیب سرخ جهانی در زمینه های بشردوستانه پرداخت و با اشاره به اینکه 70 درصد فعالیت و کمک رسانی های صلیب سرخ در کشورهای اسلامی انجام می پذیرد، به‌نقض حقوق بشردوستانه در کشورهایی همچون عراق، لیبی، سوریه و یمن و عدم تفکیک بین نظامیان و غیر نظامیان اشاره نمود و به موضوع حمله به کمک رسانان صلیب سرخ در این کشورها پرداخت.

مائورر گفت: من به تازگی از عدن و صنعا در یمن بازدید نموده و مشاهده کرده ام که همه ساختارهای زندگی اجتماعی در این کشور آسیب‌دیده و غیرنظامیان بیشترین آسیب را در یمن متحمل شده اند.

به گفته رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، رویکرد این کمیته آن است که کمک‌های بشردوستانه بر پایه رعایت اصل بی‌طرفی، بی‌غرضی و استقلال در اختیار نیازمندان واقعی قرار گیرد. وی در پایان از ملاقات با معظم له ابراز خرسندی کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha