پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت‌الله علوی گرگانی

حوزه/ مردم ایران ملتی نیستندکه اهل تجاوز و قدرت طلبی باشند، بلکه تنها به دنبال این هستند،آموزه های دین را به دنیا معرفی کنند.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار با شورای هماهنگی جشن های مردمی ستاد دهه کرامت کشوراظهارداشتند: خدا به انسان کرامت خاصی داده است و آن کرامت خاص نعمت ولایت است که در قرآن کریم بیان شده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزوند: یکی دیگر از آن نعمتها، دهه کرامت است و یکی از آن نعمت ها وجود امامزادگان واجب التعظیم می باشند که خدای متعال برای نجات بشر در اختیار انسان گذاشته است.

ایشان ادامه دادند: دهه کرامت با نام امامزادگان معنا و هویت پیدا کرده و اگر از من بپرسند که چرا دهه به نام کرامت نامگذاری شده و از فاطمه معصومه (س)شروع شده، باید در جواب گفت امامزادگان احترام خاصی دارند و یکی از آن امامزاده ها دختر حضرت موسی بن جعفر(ع) است.
استاد درس خارج فقه اظهار داشتند: یکی دیگر از آن دلایل روایات زیادی  است­که درباره احترام نسبت به این بانوا و شهر قم وارد شده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: ازشهر قم در روایات به شهر عشاق اهل بیت (ع) نام برده شده و دلیل آن قبر فاطمه معصومه(س) است.

 معظم له خاطر نشان کرده اند: حرم حضرت معصومه باعث شده خدا هم نگاهی خاص به قم داشته باشد همه اینها دلیل بر این است که فاطمه معصومه(س) نقطه مرکزی ولایت است.

ایشان ابراز داشتند: درباره عظمت وجودی این بانوا همین قدر بس­که وقتی می خواستند به دنیا بیایند حضرت امام صادق(ع) مژده به دنیا آمدن او را از قبل داده بودند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در ادامه افزودند: صدور انقلاب صدور منطق و برهان بود همانطورکه اسلام دین منطق و عقل است انقلاب اسلامی نیز منطق و برهان را به جهان صادر کرد.

معظم له خاطرنشان کردند: مردم ایران، ملتی نیستندکه اهل تجاوز و قدرت طلبی باشند، بلکه تنها به دنبال این هستند  که اهل بیت و آموزه های دین را به دنیامعرفی کنند.

 انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha