چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سید محمد حسینی مدیر بنیاد امامت شعبه یزد

حوزه/ مدیر بنیاد فرهنگی امامت شعبه مرکز کشور از اخذ مجوز و اجرای سطح سه تخصصی امامت در حوزه علمیه استان یزد و تشکیل کارگروه های علمی و پژوهشی خبر داد.

حجت الاسلام سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری «حوزه»، به استان یزد، با اشاره به  فعالیت های بنیاد فرهنگی امامت شعبه مرکز کشور، گفت: این مرکز به صورت منطقه ای و شامل استان های یزد، کرمان و هرمزگان و به مرکزیت یزد می باشد.

*فعالیت های بنیاد

مدیر بنیاد فرهنگی امامت شعبه مرکز کشور با اشاره به این که فعالیت های بنیاد از سال گذشته، در سه بخش آموزشی، پژوهشی و فرهنگی- تبلیغی در یزد آغاز شده است: ابراز داشت: در این یک سال، سه نوع فعالیت آموزشی شامل برگزاری دوره های مقدماتی، مبانی و کارگاهی انجام شده است.

وی در توضیح دوره مقدماتی، گفت: دوره های مقدماتی برای طلاب پایه یک تا شش و در قالب 9 دوره است که تاکنون در شهرستان های یزد، اردکان، میبد و بافق کلاس ها به صورت همزمان، پنج شنبه ها برگزار شده است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که در دوره های مقدماتی روی کلیات مباحث علمی شامل امامت، ادله امامت، مقام و شئون امام وتاریخ تحلیلی بحث می شود، افزود: شرکت کنندگان در دوره مقدماتی در صورت دارا بودن شرایط لازم، می توانند در دوره مبانی امامت شناسی شرکت کنند.

 مدیر بنیاد فرهنگی امامت شعبه مرکز کشور ادامه داد: دوره مبانی ویژه طلاب سطح یک و دو برگزار می گردد و آنان پس از ثبت نام و موفقیت در آزمون و مصاحبه، می توانند آن را بگذرانند.

وی، طول دوره مبانی را 2 سال اعلام کرد و ادامه داد: دوره مبانی در چهار ترم برگزار می شود و کسانی که این دوره را می گذرانند، برای جذب در دوره تخصصی سطح سه امامت از اولویت برخوردار می باشند.

*شرکت 350 طلبه در دوره های مقدماتی و مبانی

مدیر بنیاد فرهنگی امامت شعبه مرکز کشور به آمار شرکت کنندگان در دوره های مقدماتی و مبانی اشاره و خاطرنشان کرد: مجموعا 350 نفراز طلاب و روحانیون  خواهر و برادر استان یزد تاکنون در دوره های مقدماتی و مبانی، شرکت کرده اند و تنها در سه شهر مهریز، ابرکوه و تفت دوره مقدماتی برگزار نشده که ان شاء الله در سال جدید در این مناطق نیز دوره ها برگزار خواهد شد.

*اخذ مجوز اجرای سطح سهحجت الاسلام سید محمد حسینی مدیر بنیاد امامت شعبه یزد

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که دوره مبانی در سال اول فقط در شهر یزد برگزار شد، گفت: با عنایت اهل بیت(ع)، یزد اولین استانی است که بعد از قم، مجوز اجرای سطح سه تخصصی امامت را اخذ نموده  و انشاء الله امسال آن را برگزار خواهیم کرد.

مدیر بنیاد فرهنگی امامت شعبه مرکز کشور اضافه کرد: 118 نفر از طلاب سطح دو که 10 نفر از آنان استان  کرمان بود، در آزمون ورودی دوره تخصصی امامت شرکت کردند.

وی با اشاره به این که سرفصل های آموزشی دوره تخصصی  امامت همان سرفصل های ابلاغی از قم می باشد، در خصوص تامین اساتید گفت: اساتید این دوره از قم و برخی از آنان نیز بومی یزد می باشند، البته درصددیم بیشتر از اساتید بومی استفاده کنیم.

*تربیت اساتید توانمند

حجت الاسلام حسینی، تربیت اساتید توانمند را یکی از اهداف مهم دوره تخصصی سطح سه اعلام کرد و ابراز داشت: در دوره تخصصی که امسال در صدد اجرا و پیاده سازی آن هستیم، یکی ازاهداف مان تمرکز بر روی بحث های پژوهشی است. در دوره های مقدماتی و مبانی نیز که سال گذشته برگزار شد تمام تلاش و برنامه ریزی بر تربیت طلاب پژوهش محور بوده است.

 وی با تاکید بر این که پژوهش های طلاب باید علمی، کاربردی، جذاب و نو باشد و از سوی دیگر به نوعی در پژوهش ها موازی کاری هم صورت نگیرد، افزود: برای تحقق این امر جلسات متعددی با مسئولین پژوهش حوزه  برگزار شد.

*تشکیل کارگروه های علمی و پژوهشی

مدیر بنیاد فرهنگی امامت شعبه مرکز کشور ادامه داد: برای کاربردی سازی پژوهش ها کار گروه های علمی و پژوهشی با همراهی استاد راهنما را تشکیل داده ایم و از خروجی پژوهش ها و محتوای تولیدی آن ها  در طرح های فرهنگی تبلیغی استفاده می شود.

*راه اندازی کتابخانه تخصصی امامت

حجت الاسلام حسینی به راه اندازی کتابخانه تخصصی امامت در یزد اشاره کرد و افزود: ان شاء الله تا قبل از سال تحصیلی جدید آن را تکمیل خواهیم کرد.

*سرفصل برنامه های سال تحصیلی جدید

مدیر بنیاد فرهنگی امامت شعبه مرکز کشور به برنامه های سال تحصیلی جدید این بنیاد اشاره کرد و گفت: برنامه های بنیاد ویژه طلاب و روحانیون، در سال تحصیلی جدید با توجه به تفکیک هایی که صورت گرفته، به سه دسته پژوهشی، آموزشی و فرهنگی -تبلیغی تقسیم می شود

وی ادامه داد: علاوه بر برگزاری دوره های مقدماتبنیاد امامت شعبه یزدی، مبانی و تخصصی برای طلاب و روحانیون، بخش دیگری که در سال تحصیلی جدید برای آن ها برنامه ریزی شده، روحانیون طرح هجرت می باشند که کلاس هایی به منظور تقویت بحث امامت برای آن ها برگزار خواهد شد، البته در گذشته نیز چند دوره آن  برگزار شده که در سال جدید ادامه خواهد یافت.

*برنامه های عمومی

وی در ادامه بر ضرورت آشناسازی طلاب و عموم مردم با بحث امامت، بیان داشت: برنامه ها و فعالیت های فرهنگی ما  در سال تحصیلی جدید که در واقع برای عموم مردم می باشد، شامل برگزاری همایش ها و نشست های علمی و اجرای برنامه های فرهنگی متعدد می باشد  که در این زمینه برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

* آموزش اساتید دانشگاه و فرهنگیان

حجت الاسلام حسینی به برگزاری کارگاه های آموزشی برای اساتید دانشگاه و فرهنگیان نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به این که تنها یک بخش از مباحث امامت مربوط به شبهات است و مباحث متعدد دیگری در زمینه امامت اهل بیت(ع) وجود دارد، از دیگر برنامه های فرهنگی و تبلیغی بنیاد فرهنگی امامت که به صورت جدی دنبال خواهد شد، برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه اساتید دانشگاه و معلمان آموزش و پرورش است که علاوه بر مباحث معرفتی، شبهات در این زمینه نیز پاسخ داده می شود .

*همایش امام شناسی اساتید حوزه و دانشگاه

وی اضافه کرد: همایش امامت شناسی نیز در قالب 11جلسه بصورت ماهانه، با همکاری حوزه علمیه استان یزد، استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا وسیما برای اساتید حوزه و دانشگاه وفرهنگیان استان برگزار گردید.

مدیر بنیاد فرهنگی امامت شعبه مرکز کشور در پایان از حمایت های آیت الله میلانی، رئیس بنیاد امامت و همکاری حجت الاسلام والمسلمین شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد تقدیر کرد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha