چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مجمع نمایندگان

حوزه/ مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در بیانیه ای در خصوص توافقنامه برجام تصریح کرده است: هرگز از مواضع و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب عقب نشینی نخواهیم کرد و در این مسیر با تمام قوا به پیش خواهیم رفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این بیانیه آمده است: توافق ایران و 1+5 در وین نشان از رخدادی بسیار مهم در فرآیند تحولات جهانی می دهد. آمریکا و متحدانش بارها بر حیاتی بودن این توافق تاکید کرده و تصریح کردند که اهرمی برای فشار علیه ایران نداشتنه اند و اگر این توافق صورت نمی گرفت نظام تحریم ها فرو می پاشید.

اذعان صریح دشمن به دست خالی اش نشان از کارساز بودن مقاومت ملت بزرگ ایران دارد. مقاومتی که نوانسته گزینه های آمریکایی را یکی پس از دیگری بی اثر سازد. در کنار این اظهارات دلتمردان آمریکایی از پیروزی بزرگ خود در به دست آوردن توافقی که اطلاعات آنها را در مورد نظامی تکمیل خواهد کرد سخن می گویند؛ تا جایی که سخنگوی کاخ سفید به صراحت می گوید: این توافق حمله احتمالی به ایران را هوشمند کند. جان کری نیز اظهار می دارد که آمریکا باید بداند که در صورت حمله به ایران دقیقا از چه نقطه ای پاسخ دریافت می کند.

با این همه کنگره و سنای آمریکا بنای خود را بر سخت گیرانه ترین پرس و جوها در مورد توافق وین گذاشته اند و حتی گاه از رد احتمال آن سخن می گویند. گذشته از احتمال نمایشی بودن این دست تعامل ها در دنیای سیاست صرف گفت و گوهای جدی طرف آمریکایی نشان از دقت آنان در مورد منافع ملی مورد نظرشان دارد ولی به نظر می رسد در کشور ما فضای مناسبی برای نقد و بررسی برجام فراهم نگردیده است. شاید بهتر بود وزارت خارجه ترجمه ای رسمی و نهایی از برجام را در اختیار همگان قرار می داد تا بستر لازم برای بررسی این توافق سرنوشت ساز فراهم می گشت و دولت محترم باب تعامل با منتقدان را می گشود و بیش از این با رسانه های منتقد مدارا می کرد.

مطابق قانون اساسی از این دست معاهدات الزام آور باید به تصویب مجلس برسد. افزود بر آن مجلس اخیرا طرحی را تصویب کرده است که دولت را موظف به ارائه برجام می کند. از این رو اکنون که اجتماعی جدی در خصوص ضرورت ارائه لایحه صورت گرفته است شایسته است دولت محترم نیز حسب قوانین لایحه برجام را به مجلس ارائه دهد و مجلس نیز بنا به وظیفه ذاتی خود ضمن بررسی دقیق مفاد برجام خطوط قرمز اعلام شده مقام معظم رهبری که عبارتند از متعارف بودن بازرسی ها، ممنوعیت بازرسی از مراکز نظامی و گفت و گو با دانشمندان هسته ای، کند نشدن و توسعه هسته ای، حفظ دستاوردهای هسته ای و ... را به دقت مورد توجه قرار دهند و توجه داشته باشند که هیچ توافقی نباید جایگاه ایران را به  مثابه ملجأ محرومان و مظلومان و محور مقاومت خدشه دار کند.

دولت و مجلس محترم به خوبی می دانند که مردم قهرمان ایران بیش از هر چیز خواستار حفظ حیثیت و عزت ملی خویش است و چه برجام به تصویب برسد یا نرسد دشمنی آمریکا با ایران را فراموش نخواهد کرد و نیز از حمایت مظلمان جهان دست نخواهد کشید چرا که دفاع از مظلوم در برابر ظالم را سیره اهل بیت(علیهم السلام) می داند و این رویه را در دوران حیات حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه به درستی آزموده است و اگر دولتمردان خود را در این مسیر عزتمندانه ببیند با تمام قوا از آن دفاع خواهند کرد.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به عنوان آخرین یادگار ماندگار حضرت امام خمینی ضمن حمایت همه جانبه از بیانات مقام معظم رهبری در تاریخ 26/5/94 که فرمودند« ما از مقاومت در منطقه و مقاومت فلسطین که یکی از برسجته تریم فصول تاریخ اسلامی است دفاع  می کنیم و از هر کسی که با اسرائیل مبارزه کند و رژیم صهیونیستی را بگوید و مقاومت را تایید کند همه جور حمایتی را که برای ما ممکن باشد از او ی کنیم» اعلام می دارد هرگز از مواضع و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب عقب نشینی نخواهیم کرد و در این مسیر با تمام قوا به پیش خواهیم رفت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha