پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 356563
۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
حجت الاسلام مرتضی خاکباز - لرستان

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از ظرفیت اعزام مبلغان استان از ۸۰۰مبلغ به ۱۲۰۰مبلغ در سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام مرتضی خاکباز شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح استان مقدس امامزاده محمد حسن (ع) شهرستان الیگودرز با اعلام این خبر گفت:در استان لرستان بدلیل وجود بقاع متبرکه و امامزادگان زیاد،نیاز است روحانیون و مبلغان با حضور در این امامزادگان در خدمت رسانی به زایران حضور داشته باشند.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که فرمودند:مردم باید در کنار این امامزادگان با ارامش زندگی کنند"بیان داشت: باید این ارامش را از هر جهت برای مردم با تامین زیر ساختها و وسایل رفاهی تامین نماییم.

وی همچنین با اشاره به تعبیر زیبای مقام معطم رهبری که می فرمایند:امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند نیز خاطر نشان کرد:امروز باید با اجرای برنامه های متعدد اعتقادی و فرهنگی این تعبیر ایشان را عملی نماییم.

در ادامه مسئول بازرسی اداره اوقاف استان لرستان نیز با اشاره به اینکه در طراحی این  استان مقدس سعی شده که بقعه قدیمی بعنوان یک اثر تاریخی حفظ شود گفت:در این استان مقدس ساختمان اداری ،حسینیه  دو اتاق دوربین مدار بسته و همچنین داالشفای خواهران و برادران نیز تعبیه شده است.

مسلم رضایی افزود:زیر بنای این طرح هزارو ۴۳۲متر مربع است و در ساخت دارالشفاها از معماری اصیل ایرانی اسلامی بهره گرفته شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha