جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 356573
۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
اعزام مبلغان

حوزه/ مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: این مبلغان به مناسبت دهه کرامت در سه گروه هشت نفره به سه منطقه عشایری استان اصفهان اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاري«حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام علی اکبر صافی، مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در جمع خبرنگاران  با اعلام این خبر گفت: بیست و چهار نفر از مبلغان تخصصی و عمومی با سابقه به مناطق عشایری فریدونشهر، سمیرم و شهرضا اعزام شده اند.

وی با بیان این که تفاهم نامه ای بین دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و اداره امور عشایر استان اصفهان تنظیم شده شده است، گفت: از روز شنبه 24 مردادماه 1394 به مدت 10 روز این مبلغان مشغول به تبلیغ چهره به چهره و بیان احکام در این مناطق عشایری خواهند بود.

حجت الاسلام صافی، با تأکید بر ضرورت ترویج آموزه ها و افزایش و تقویت آگاهی دینی عشایر افزود: بیش از نیمی از جمعیت عشایر کشور در این سه منطقه استان اصفهان حضور دارند. و شهرستان سمیرم با دارا بودن ۴۷۵۰ خانوار عشایری بزرگترین شهرستان ییلاقی کشور است که به مدت چهار ماه از سال میهمان عشایر است که در ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع شده است.

وی از حضور مبلغان در مراکزی که بیشترین تجمع عشایری در آنجا وجود دارد خبر داد و تصریح کرد: سبک زندگی عشایر، سبکی ساده و بدون تشریفات است که عشایر با کمترین امکانات در سیاه چادرها در طبیعت دور هم و به صورت فامیلی به سر می برند و زندگی عشایری سبکی از زندگی است که به دور از بسیاری آسیب های اجتماعی و شهری است که باید تلاش شود این سبک زندگی عشایری دستخوش تغییر نشود.

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان تصریح کرد: در آینده ای نزدیک کارگروه عشاير در سطح استان و با حضور و همکاری نهادهای همکار برگزار خواهد شد تا با برنامه ريزی مناسب از لحاظ کمی و کیفی برای مناطق عشاير نشين به صورت اعزام منظم  به این مناطق صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha