شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مرویان حسینی تبلیغات خراسان رضوی

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز برای ما وحدت ملی و انسجام اسلامی اولویت جدی است گفت: هیئات مذهبی باید نماد وحدت و حفظ انسجام دینی باشند.

به گزارش خبرگزاری««حوزه» حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریمان ضمن گرامیداشت دهه کرامت ابراز کرد :حضور اهل بیت علیهم السلام و امام زادگان در ایران، اسلام را از تنگنای سرزمین های عربی به یک منطقه بزرگ با مردمانی فداکار فرهنگ دینی توسعه داد و در حقیقت ایشان هجرت حکیمانه ای را آغاز کردند.

اسلام، اجتماعی ترین آئین

حجت‌الاسلام مرویان حسینی با بیان اینکه اسلام اجتماعی ترین آئین است و نگاه اسلام توجه به عرصه های اجتماعی است اظهار کرد: اسلام آرمانها و ارزشها را در بین مردم توسعه داد و دیدیم که با آمدن امام رضا علیه السلام تمام مردم اعم از اهل تشیّع و اهل تسنّن، شیفته فضائل و کرامات ایشان شدند.

وی افزود: ائمه اطهار به ما آموزش داده اند که در مناسبت های گوناگون شعائر الهی را بزرگ بدانیم و هیچ مکتب و آئینی فرصت های دانش آموزی و فرهنگ گستری را مانند اسلام در بین پیروان خودش ایجاد نکرده است و شبکه های اجتماعی دینی بطور تاریخی در بستر اجتماعی جامعه گسترده شده، که از جمله آنها، شبکه مبلّغان، هیئات مذهبی و مساجد بوده، که بستر فرهنگ آموزی جامعه ایرانی در طول قرن های مختلف بوده است.

رسالت سازمان تبلیغات اسلامی، گسترش فرهنگ قرآن و عترت

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: رسالت سازمان تبلیغات اسلامی گسترش فرهنگ قرآن و عترت است. در فریمان سالهای گذشته دوره  ابتدایی سازمان و دوره تأسیس بود، اما امروز باید هم در کمیت و هم در کیفیت توسعه دهیم و روحانیان در روستاهای بالای 200 خانوار مستقر شوند و با برگزاری دوره های آموزشی و تغذیه فکری توانمندی مبلّغان افزایش داده شود.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان تصریح کرد: اگر امروز با فرهنگ سازی منفی رسانه های غربی توسط ماهواره ها و شبکه های موبایلی و فناوریهای نوین مواجه هستیم، باید سواد رسانه ای مردم را برای اینکه بدانند چگونه تغذیه فکری پاک و سالم را استفاده کنند ارتقاء دهیم.

هیئات مذهبی، نماد وحدت و حفظ انسجام دینی

حجت الاسلام مرویان حسینی با اشاره به اینکه امروز برای ما وحدت ملی و انسجام اسلام اولویت جدی است و هیئات مذهبی باید نماد وحدت و حفظ انسجام دینی باشند افزود: بیش از 80 هزار هیئت مذهبی در کشور، گسترده ترین شبکه مدنی در جامعه است، که پایگاهی مردمی و مشارکت آفرین هستند و بستر بسیار مهمی می باشند که باید امروز با حفظ سنتهای اصیل دینی و نگاه فاخر به مجالس سیدالشهداء علیه السلام خودشان را بروز کنند و روحانیان با حضور در مجالس هیئات مذهبی، معارف قرآن و اهل بیت را گسترش دهند و امروز توسعه مکتب اهل بیت علیهم السلام در شهرهای تلفیقی در گرو اخلاق، آرامش، منطق مداری و بیان فضائل بی حد و اندازه ایشان است.

شایان ذکر است در این مراسم حجت الاسلام سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری امام جمعه فریمان و محمد حسین یساقی فرماندارشهرستان نیز سخنرانی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha