چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه های علمیه تصریح کرد: یکی از عواملی که می تواند باعث گرایش هر چه بیشتر و بهتر نسل جوان به مساجد شود، طرح ریزی و اجرای برنامه های غنی و جذاب در مساجد است.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت سی ام مرداد به عنوان روز جهانی مساجد ابراز داشت: شرایط امروز جامعه همچون گذشته نیست بنابر این برای مسجدی کردن نسل جدید باید ضمن ایجاد تغییرات مثبت در امر مدیریت و تولیت مساجد ، زمینه های فعالیت اجتماعی و فرهنگی نوجوانان و جوانان در سطح مساجد را به خوبی فراهم کرد.

وی همچنین گفت: متاسفانه گاهی دیده می شود که فضای حاکم بر برخی مساجد کشور ، یک فضای غیرجذاب و غیرپویاست که در آن چندان اهمیتی نیز به حضور نسل جوان داده نمی شود و قطعاً باید این رویه و فضا تغییر کند تا شاهد حضور گسترده جوانان در این اماکن مقدس باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی خاطرنشان کرد: از سویی امام جماعت نیز نقش بسیار مهمی ایفا می کند چرا که با اخلاق حسنه و نیز تهیه و تدوین برنامه های خوب و سخنرانی های جذاب می تواند به عاملی کلیدی در گرایش جوانان و نوجوانان برای حضور در مساجد باشد.

وی افزود: اگر با این نسل ارتباط و تعامل خوب و دوستانه ای برقرار شود و به سوالات و نیازهای آنان به درستی پاسخ داده شود این امر مبارک ان شاالله محقق خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha